31 maja południowokoreańska firma STX Engine została wskazana jako licencjobiorca i przyszły producent silników do 155 mm armatohaubic samobieżnych Hanwha Defense K9, opracowanych i dotąd dostarczanych przez MTU Friedrichshafen (od 2011 roku własność brytyjskiego koncernu Rolls-Royce).
K9 i inne pojazdy tej rodziny są napędzane silnikiem MTU MT 881 Ka-500 o mocy 735 kW/1000 KM, sprzężonym w powerpack z automatyczną skrzynią przekładniową S&T Dynamics X1100-5A3, produkowaną lokalnie na licencji amerykańskiej firmy Allison Transmission. Licencja MTU umożliwi firmie STX Engine pozyskanie technologii do produkcji kluczowych elementów niemieckiego silnika, obecnie w większości importowanych. Pozyskanie licencji oraz modernizacja zakładów potrwa pięć lat i pochłonie ok. 25 mld KRW (22,6 mln USD). Koreańczycy będą mogli ingerować w konstrukcję silnika, tak aby można było go dostosować do wymagań klientów operujących w szczególnie trudnych warunkach klimatycznych (np. Bliski Wschód).
Co ciekawe, jeszcze we wrześniu ubiegłego roku południowokoreański Zarząd Programów Zakupów Obronnych (DAPA) i Ministerstwo Handlu, Przemysłu i Energii podpisały porozumienie, na mocy którego koreański przemysł miałby do 2025 r. opracować rodzimy odpowiednik silnika MTU. Miało to umożliwić uniezależnienie się od niemieckiego producenta, by móc ominąć niezwykle restrykcyjne, niemieckie przepisy eksportowe.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu