7 lipca US Coast Guard poinformowała, że powyższa służba zamówiła pięć dodatkowych kadłubów wielozadaniowych śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych Sikorsky MH-60T Jayhawk. Powyższa operacja stanowi element programu utrzymania maszyn w linii do czasu zakupu nowych wiropłatów.
Pięć kadłubów będzie kosztowało 34 mln USD - zostaną dostarczone w pierwszej połowie 2023 roku. Ogółem USCG zamówiła (w bieżącym roku) 30 kadłubów MH-60T Jayhawk, które zostaną wyposażone w instalacje pokładowe w warsztatach Coast Guard Aviation Logistics Center w Elizabeth City.
Powodem tego kroku jest fakt, że flota śmigłowców MH-60 Jayhawk jest intensywnie eksploatowana przez USCG w oparciu o bazy na terenie kraju oraz misje ekspedycyjne na pokładach kutrów. Dostarczane w latach 1990-96 wiropłaty zbliżają się do granic resursu technicznego, który wynosi 20000 godzin (obecne analizy wskazują, że pierwsze maszyny osiągną taki wynik w 2023 roku). Aby utrzymać potencjał floty, która liczy 45 sztuk, do czasu możliwości zakupu nowej generacji wiropłatów dowództwo USCG podjęło decyzję o wykorzystaniu dostępnych opcji - głównym celem jest możliwość wydłużenia resursów o 10000 godzin. Te wielozadaniowe śmigłowce są ważnym elementem USCG, obok misji poszukiwawczo-ratowniczych często są wykorzystywane do różnorodnych zadań, w tym wsparcia innych służb porządku publicznego.
W ramach powyższej procedury podjęto decyzję o zamówieniu nowych kadłubów MH-60 Jayhawk u producenta (są one produkowane na linii montażowej morskiej rodziny H-60 Seahawk), a także przejęciu z nadwyżek sprzętowych US Navy kilku używanych SH-60F oraz HH-60H Seahawk. Najprawdopodobniej analizy związane z przeglądami tych ostatnich doprowadziły do podjęcia decyzji o zakupie fabrycznie nowych kadłubów.
Według obecnych planów, następcami dla MH-60J Jayhawk mają być wiropłaty nowej generacji wybrane w ramach programu FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft). USCG bierze udział w projekcie z ramienia Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu