12 czerwca PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. poinformowała, że okręt ratowniczy ORP Piast (281) zakończył wieloletni gruntowny remont i został przekazany Marynarce Wojennej.
Powyższe wydarzenie kończy historię, która rozpoczęła się w 2015 roku, kiedy jednostka trafiła do stoczni – umowa w celu zrealizowanego remontu głównego zawarto w kwietniu 2017 roku z konsorcjum składającym się ze Stoczni Remontowej Nauta S.A. oraz Stoczni Marynarki Wojennej S.A. w upadłości likwidacyjnej. Według dostępnych informacji umowa miała wartość 63,3 mln PLN. Zakładany termin zakładał zakończenie prac w ciągu 450 dni od momentu podpisania kontraktu.
W ramach prac stoczniowcy mieli przeprowadzić naprawę kadłuba, linię wałów, układu sterowania okrętem, zbiorników okrętowych, urządzeń nawigacyjnych, systemów łączności, bieżący remont silników głównych 6TD48, wymianę zespołów prądotwórczych, naprawy pomieszczeń okrętowych, komory dekompresyjnej oraz dzwonu nurkowego czy urządzeń pomocniczych. Była to druga umowa, gdyż wcześniejsza (zawarta w 2015 roku) została wstrzymana podczas realizacji ze względu na problemy wykonawcy.
ORP Piast (281) to jeden z dwóch okrętów ratowniczych projektu 570M eksploatowanych przez Marynarkę Wojenną RP. Znajduje się w służbie od 1974 roku. Według planów następcą dla obu „ratowników” powinien być nowy okręt ratowniczy projektu 570-II, który kryje się pod kryptonimem Ratownik. Jak doskonale wiadomo, powyższy program znalazł się w zamrożeniu po unieważnieniu drugiego podejścia w lutym 2022 roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu