23 lipca Federalne Biuro ds. Wyposażenia, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Federalnych Sił Zbrojnych (BAAINBw, Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr) zawarło umowę z firmą Iveco Magirus AG umowę wieloletnią na dostawę do 500 nieopancerzonych pojazdów do transportu rannych UVT gl (Lkw geländegängigen Verwundetentransportfahrzeugen). Zastąpią one 40-letnie KrKw (Krankenkraftwagen) i BAT (Beweglichen Arzttrupps) na podwoziu 2-tonowego Unimoga U 1300 L.
Umowa ma obowiązywać przez 15 lat. W ramach pierwszej umowy cząstkowej Iveco Magirus AG dostarczy 294 pojazdy wraz z wyposażeniem specjalistycznym i akcesoriami. Umowa ma wartość 244 mln EUR. Pierwsze pojazdy mają trafić do Bundeswehry już w przyszłym roku, a po zakończeniu testów, od 2023 r., zaczną trafiać do jednostek. Realizacja kontraktu powinna zakończyć się w 2027 r.
Bundeswehra otrzyma pojazdy na podwoziu ciężarówki terenowej Iveco 4×4 Eurocargo MLL 150 E 28 WS z silnikiem wysokoprężnym o mocy 207 kW/281 KM, które już są wykorzystywane przez Siły Zbrojne Republiki Federalnej Niemiec. Pojazd wyposażony ma być w nowy typ stołu noszowego, który można wysuwać dalej niż starsze konstrukcje, co ma umożliwiać załadowanie rannego na wszystkie standardowe nosze siłami tylko jednego ratownika medycznego bez dodatkowej pomocy. Pojazd można opcjonalnie doposażyć w dodatkowy sprzęt wojskowy i medyczny, np. BMS (obok standardowej radiostacji BOS do komunikacji ze służbami mundurowymi), zagłuszarkę zapalników IED, system łączności satelitarnej i itp. Pojazdy mają być wykorzystywane także poza granicami Republiki Federalnej Niemiec. Z kolei na terenie kraju wspomagać mają służby cywilne m.in. w ratownictwie kryzysowym, stąd konieczność spełniania norm cywilnych opracowanych dla „zwykłych” karetek. Będą również wykorzystywane na lotniskach w składzie zespołów zabezpieczających operacje lotnicze.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Ciekawe co na to ich przemysł motoryzacyjny? Czyżby chcieli za dużo czy może to z politycznego klucza