17 listopada grupa przemysłowa Rheinmetall AG poinformowała, że bojowy wóz piechoty Lynx KF41 w konfiguracji australijskiej (program Land 400 Phase 3) pomyślnie przeszedł próby jezdne z wykorzystaniem kompozytowych gąsienic kanadyjskiej firmy Soucy Defense CRT (Composite Rubber Track, pol. gumowe gąsienice kompozytowe).
Według dyrektora zarządzającego australijską filią grupy, Gary'ego Stewarta, próby potwierdziły, że w układzie jezdnym Lynxa KF41 można bez przeszkód stosować zarówno klasyczne gąsienice z ogniwami stalowymi, jak i kompozytowe. Po zakończeniu testów wóz ponownie, w warunkach polowych, otrzymał klasyczne gąsienice. Miało to pokazać elastyczność wykorzystania zalet obydwu rodzajów gąsienic i możliwość zamiennego ich zastosowania, w zależności od potrzeb konkretnej misji bądź specyfiki teatru działań. Dla przykładu, zastosowanie gąsienic CRT firmy Soucy Defense pozwala na redukcję masy pojazdu ze względu na zdecydowanie niższą masę taśm gąsienic (nawet o kilkadziesiąt procent wobec klasycznych). Dzięki temu zużywa on np. mniej paliwa podczas jazdy itd. Z drugiej strony, gąsienice klasyczne są bardziej trwałe, co może być szczególnie istotne podczas długotrwałego operowania na danym teatrze działań wojennych.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu