W pierwszej połowie grudnia program Lockheed Martin MH-60R Seahawk odnotował dwa ważne wydarzenia dotyczące jego rozwoju. Mowa zarówno o potrzebach głównego użytkownika (lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych) oraz jednego z dwóch nowych klientów eksportowych.
12 grudnia Lockheed Martin poinformował, że w ośrodku doświadczalnym lotnictwa morskiego w Patuxent River zrealizowano pierwsze próby systemu walki elektronicznej AOEW (Advanced Off-Board Electronic Warfare) AN/ALQ-238. Zasobnik jest przeznaczony dla obu wersji śmigłowców Seahawk nowej generacji – MH-60R oraz MH-60S. Próby w Maryland były pierwszymi podczas których zasobnik zostać podwieszony do wiropłata. Ich pozytywna ocena otwiera drogę do kolejnej fazy, która została zaplanowana w 2024 roku. Głównym zadaniem jest zabezpieczenie jednostek pływających przed zagrożeniem ze strony pocisków przeciwokrętowych potencjalnego przeciwnika.
Z kolei 14 grudnia producent podpisał z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych umowę dotyczącą opracowania nowej konfiguracji śmigłowców, które zostały zamówione poprzez procedurę FMS przez Hiszpanię. Powyższy kontrakt ma wartość 133 mln USD, a w momencie podpisania uruchomiono pierwszą transzę środków (46,5 mln USD). Prace będą prowadzone na terytorium Stanów Zjednoczonych oraz Francji (21% wartości) i mają być zrealizowane do czerwca 2029 roku. Jak wskazuje, pośredniczący, Departament Stanu mowa o zakupie i integracji ze śmigłowcami systemów nawigacji satelitarnej EGPS/INS, a także czterech opuszczanych stacji hydrolokacyjnych (ALFS) produkowanych przez koncern Thales. Przypomnijmy, umowa produkcyjna na osiem śmigłowców MH-60R Seahawk została zawarta pomiędzy Lockheed Martin i Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych w październiku bieżącego roku – mają zostać dostarczone do marca 2027 roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu