15 grudnia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z korporacją Lockheed Martin w sprawie uruchomienia finansowania produkcji komponentów przeznaczonych do IX serii produkcyjnej ciężkich śmigłowców transportowych CH-53K King Stallion.
Grudniowa umowa ma wartość 168,2 mln USD i w momencie podpisana uruchomiono pełne finansowanie. Prace mają zostać zrealizowane do końca marca 2025 roku. IX seria produkcyjna ma liczyć 21 egzemplarzy. W kolejnych miesiącach można spodziewać się uruchomienia dodatkowych funduszy na kontynuację produkcji.
W grudniu 2022 roku NAVAIR zatwierdził decyzję o przejściu programu CH-53K King Stallion właśnie do produkcji wielkoseryjnej. Dotychczas Departament Obrony zakontraktował 72 egzemplarzy, które zostaną dostarczone w partiach wstępnych (w tym dwanaście dla Izraela) oraz dwóch pierwszych transz wielkoseryjnych (w tym ostatnim przypadku, dotychczas, zamówiono 35 sztuk). Docelowo, tylko dla Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, planuje się zamówić około 200 egzemplarzy. Poza produkcją, w zakładach Sikorsky Aircraft prowadzone są prace nad przygotowaniem linii montażowej do dostaw 24 sztuk rocznie. Przyspieszenie procesu produkcyjnego może być wynikiem zużycia technicznego obecnie eksploatowanej floty CH-53E Super Stallion.
W czerwcu bieżącego roku przedstawiciele producenta ogłosili, że prowadzą działania marketingowe, które mogą skutkować sprzedażą śmigłowców do kolejnych państw. Mowa przede wszystkim o obszarze Azji (od 3 do 5 potencjalnych rynków) oraz Szwajcarii.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu