Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Indonezja remontuje eks-enerdowskie okręty

Fot. Ministerstwo Obrony Republiki Indonezji

5 grudnia poinformowano że Siły Morskie Indonezji (Tentara Nasional Indonesia Angkatan Laut- TNI-AL) w niedalekiej przyszłości rozpoczną proces remontów połączonych z modernizacjami aż dziewięciu okrętów należących do czterech różnych typów.

Zakres prac jest stosunkowo rozległy dotyczy m.in.. wymiany silników głównych, kompleksowy remont kadłubów, a także wymiany przestarzałego wyposażenia na nowoczesne.

Większość jednostek wyznaczonych do przeprowadzenia powyższych prac zbudowanych zostało w stoczni Peene-werft w Wolgaście w Niemieckiej Republice Demokratycznej i zostały odkupione od Niemiec po ich zjednoczeniu. Są to: korwety projektu 133.1 (ozn. NATO: Parchim I, znane w Indonezji jako typ Kapitan Pannimura; pierwotnie pozyskano 16 okrętów, ale w aktywnej służbie pozostaje ich 14; w służbie NRD od 1981 roku) i okręty desantowe projektów 108 i 109 typu Hoyerswerda (NATO: Frosch I i II, odkupiono odpowiednio 12 i 2 sztuki, w Indonezji znane jako typ Teluk Gilimanuk, w służbie NRD od 1975 roku). Ostatnią klasą jednostek spośród których wybrane zostaną te wymagające pilnej „odnowy” będą okręty patrolowe typu FPB-57 (TNI-AL dysponuje obecnie 12 okrętami czterech podklas, zbudowane Republice Federalnej Niemiec w stoczni Lürrsen.

Program remontowo–modernizacyjny obejmie także najstarszą obecnie eksploatowaną przez TNI-AL jednostkę, okręt desantowy (LST) Teluk Amboina (503). Okręt ten zbudowany został w japońskiej stoczni Sasebo Heavy Industries w Sasebo na bazie amerykańskiego projektu LST-542. Banderę na niej podniesiono 2 sierpnia 1961 roku.

Fot. Ministerstwo Obrony Republiki Indonezji

Jak zatem widać TNI-AL dysponując nowoczesnymi okrętami takimi jak korwety SIGMA 10514 (typ Martadinata, dwie jednostki w służbie od 2017 roku) czy SIGMA 9113 (typ Diponegoro, cztery okręty w służbie od 2007 roku) w dalszym ciągu planuje utrzymać w aktywnej służbie także i zdecydowanie starsze jednostki, których średni wiek przekracza 40 lat, a w przypadku Teluk Amboina nawet 60!

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc