Obecnie w skład grupy wchodzą następujące podmioty zależne: niemieckie Scheuerle Fahrzeugfabrik GmbH i Kamag Transporttechnik GmbH&Co. KG, francuska Nicolas Industrie S.A.S. oraz indyjska TRATEC TII (TIIGER)
India Private Limited. Niektóre mogące się pochwalić bardzo długą, nawet ponad 150-letnią historią. W sumie oferują one szeroką paletę wyrobów, jakie mogą znaleźć zastosowanie w obszarach: przewozów ponadgabarytowych, transportu terminalowego i przewozów wewnątrzzakładowych.
Wyrobami tymi są m.in.: naczepy i przyczepy niskopodłogowe oraz samojezdne moduły transportowe do przewozów ponadgabarytowych; ciągniki terminalowe; specjalistyczne ciężkie ciągniki balastowe i siodłowo-balastowe, zdolne tworzyć nawet kilkusettonowe zestawy, wykorzystywane m.in. w obsłudze sektora wydobywczego (kopalnie odkrywkowe) i przewozów ponadgabarytowych; pojazdy do obsługi lotnisk, w tym pojazdy załadowcze samolotów (tzw. aircraft cargo loader) o zdolnościach załadunkowych od 10 000 do nawet 80 000 kg; pojazdy przemysłowe do obsługi sektora hutniczego – przewozu surówki; pojazdy do przewozu odpadów nuklearnych; samojezdne transportery elementów rakiet oraz mobilny sprzęt do testowania ciężkich pojazdów (np. czołgów) w warunkach polowych. W dziedzinie sprzętu do przewozów ponadgabarytowych, bardzo ciężkich ładunków Grupa TII pozostaje niekwestionowanym światowym liderem, ponieważ 70% wszystkich przemieszczeń ładunków, o masie ponad 3000 ton i 90% przemieszczeń ładunków o masie ponad 5000 ton, odbywa się przy pomocy jej nośników.
Część z wyrobów grupy znajduje także zastosowanie w obsłudze przemysłu zbrojeniowego, jak stoczniowe moduły samojezdne, a także sił zbrojnych. Tym ostatnim, poza m.in. ciągnikami terminalowymi, terminalowymi transporterami nadwozi wymiennych i kontenerów oraz mobilnymi pojazdami do testów innego sprzętu, w pierwszym rzędzie proponowane są niskopodłogowe specjalizowane i specjalistyczne naczepy do przewozów ponadgabarytowych. Naczepy te aktualnie pochodzą z dwóch filii TII – francuskiej Nicolas i niemieckiej Kamag. Są one przeznaczone do przewozu ciężkiego sprzętu gąsienicowego i kołowego, w tym czołgów, oraz sprzętu inżynieryjnego. Mogą zostać wykorzystane także do przewozu kontenerów i innych ładunków, w tym o znormalizowanych wymiarach, jakie mogą zostać zamocowane na pokładzie ładunkowym. W zależności od budowy i liczby osi ich dopuszczalna ładowność wynosi od 25 000 do 115 000 kg.
Już w latach 60. ubiegłego wieku francuska, wówczas niezależna, firma Nicolas dostarczała swoje produkty na rynek militarny. Ich najważniejszym odbiorcą były oczywiście Siły Zbrojne Republiki Francuskiej. Głównie zamawiały one zestawy do transportu czołgów i innej ciężkiej techniki. Naczepy wykorzystywały najnowsze osiągnięcia techniki i cechowała je bardzo wysoka jakość wykonania. Dowiodły one swojej niezawodności i wszechstronności w codziennej, wieloletniej eksploatacji. Przedmiotem dostaw były specjalistyczne naczepy o ładowności nawet do 150 000 kg.
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu