29 stycznia korporacja Lockheed Martin poinformowała o dostarczeniu 75. stacji radiolokacyjnej AN/APY-9. Urządzenie zostanie zainstalowane na samolocie wczesnego ostrzegania i dowodzenia Northrop Grumman E-2D Hawkeye.
Jak wskazuje Lockheed Martin, produkcja stacji radiolokacyjnych powyższego typu jest zakontraktowana do późnych lat 20. bieżącego wieku i może zostać wydłużona w przypadku uzyskania nowych umów produkcyjnych na samoloty E-2D Hawkeye. Dotychczas korporacja Northrop Grumman podpisała kontrakty na ponad sto seryjnych maszyn powyższego typu (80 dla US Navy, a także 18 dla Japonii i trzy dla Francji). Zgodnie z planami spodziewane jest jeszcze zamówienie przynajmniej sześciu sztuk dla lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych, a także działania marketingowe związane ze sprzedażą eksportową – wśród potencjalnych kierunków wymienia się m.in. Egipt, Tajwan, Indie czy też Polskę.
Poza produkcją nowych samolotów i radarów, drugim ważnym elementem programu jest kontynuacja programu rozwoju i modyfikacji. W tym przypadku Lockheed Martin wskazuje, że system AN/APY-9 będzie ulegał unowocześnieniu przynajmniej do połowy bieżącego wieku.
Pokładowe samoloty wczesnego ostrzegania Northrop Grumman E-2D Hawkeye są jednymi z kilku przedstawicieli nowej generacji maszyn tej klasy na świecie. Jak wskazuje producent, to najliczniej występujący typ (ponad 60 dostarczonych samolotów seryjnych). Stacja AN/APY-9 dysponuje anteną AESA i jednocześnie umożliwia lokalizowanie i śledzenie zarówno celów powietrznych oraz lądowych.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu