10 grudnia Inspektorat Uzbrojenia opublikował zaproszenie do udziału we wstępnych konsultacjach rynkowych dotyczących zamówienia jednostki pływającej zdolnej do tankowania okrętów oraz oczyszczania wód zaolejonych i neutralizacji zanieczyszczeń stałych. Powyższy opis oznacza uruchomienie kolejnej fazy zamówienia okrętu, który kryje się pod kryptonimem Ekotank.
Podmioty zainteresowane udziałem w powyższej fazie, zapoczątkowanej 2 grudnia, mają czas na składanie zgłoszeń do 24 grudnia bieżącego roku. Same konsultacje zaplanowano w terminie od 1 grudnia do 14 stycznia 2022.
Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, Ekotank ma pozwalać na zabezpieczenie logistyczne sił okrętowych Marynarki Wojennej oraz NATO w portach wojennych oraz ich redach (zarówno okrętów nawodnych oraz podwodnych). Jednostka ma dysponować możliwością przechowywania produktów MPS wraz z ich wydawaniem oraz przyjmowaniem (z jednoczesnym pomiarem do celów rozliczeniowych), odbieranie wód ze zbiorników paliwowo-balastowych okrętów podwodnych i ich oczyszczanie, odbiór wód zaolejonych z okrętów i ich oczyszczanie, przechowywanie produktów ropopochodnych uzyskanych w wyniku oczyszczania wód zaolejonych, zapewnienie systemu oceny jakości magazynowanych produktów naftowych, odbiór nieczystości stałych.
Zbiorniki pokładowe powinny pozwalać na magazynowanie minimum 300 ton oleju napędowego, 5 ton oleju zasadniczego przechowywanego w beczkach, 100 ton wód ze zbiorników paliwowo-balastowych okrętów podwodnych, 50 ton wód zaolejonych, 10 ton oleju napędowego odzyskanego z wód zbiorników paliwowo-balastowych okrętów podwodnych, 30 ton oleju przepracowanego.
Jednostka powinna dysponować zdolnością do oczyszczania mechanicznego i chemicznego wód, zdolność do odbioru nieczystości stałych, charakteryzować się dwuprzedziałową niezatapialnością oraz możliwością żeglugi po morzach otwartych i zamkniętych w odległości nie większej niż 20 mil morskich od linii brzegu morskiego. Docelowa norma eksploatacyjna została określona na 30 lat. Potrzeby Marynarki Wojennej oszacowano na jedną jednostkę. Celem konsultacji jest określenie przedziałów cenowych, które mogą zaproponować potencjalni wykonawcy - wśród nich mogą znaleźć się krajowe stocznie.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Jedna taka jednostka to mało chyba że będzie druga większa typowo logistyczna mogąca przewozić różnorodne towary, uzbrojenie, wodę pitną, jedzenie jak również paliwa i oleje.
Czy to lifting i kolejne podejście do zbiornikowca na którym PGZ chciał wyłudzić miliardy - razem z Ratownikiem?