Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Turecka stocznia zbuduje pełnomorskie patrolowce dla Nigerii

Wizja komputerowa jednostki projektu OPV 76 według którego zostaną zbudowane patrolowce dla marynarki wojennej Nigerii. Fot. Dearsan Shipyard

3 listopada w Abudży stolicy Nigerii podpisany został kontrakt na dostawę dla marynarki wojennej tego państwa dwóch pełnomorskich patrolowców (OPV - Offshore Patrol Vessels). Zbudowane zostaną one przez turecką stocznię Dearsan Shipyard, która na realizację umowy ma 37 miesięcy, tak więc przekazane mają być one do grudnia 2024 roku.

Zdjęcia wykonane podczas tej uroczystości wskazują, że kontrakt ten dotyczy jednostek typu OPV 76, które znajdują się w ofercie tej stoczni, ale jak dotąd nie zyskały żadnego zamówienia. Z informacji publikowanych przez stocznię Dearsan wynika, że patrolowce tego projektu mają wyporność wynoszącą 1100 t oraz wymiary 76,8×11,0×2,9 m. Siłownia tych okrętów składa się z czterech silników wysokoprężnych MAN 18VP185 o mocy 5500 KM każdy, przekazywanej na dwie śruby nastawne. Tak skonfigurowany układ napędowy pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 28 w. i zasięgu wynoszącego 3000 Mm. Jako podstawowy materiał konstrukcyjny w do budowy kadłuba tych patrolowców przewidziano stal, zaś w przypadku nadbudówki mają to być stopy aluminium.

W oryginalnej konfiguracji jednostki projektu OPV 76 uzbrojone są w 76 mm armatę uniwersalną Leonardo Super Rapid, nową 40 mm armatę Leonardo Marlin 40, dwa zdalnie sterowane i dwa ręczne karabiny maszynowe kal. 12,7 mm oraz dwa zdalnie sterowane wyrzutnie pocisków przeciwlotniczych MBDA SIMBAD RC. W części rufowej okręty te mają obszerne lądowisko do średniego śmigłowca. Załoga ma liczyć 43 oficerów i marynarzy. Z wyglądu modelu zaprezentowanego podczas podpisania kontraktu wynika, że patrolowce dla Nigerii będą inaczej uzbrojone, zaś ich wyposażenie elektroniczne będzie skromniejsze niż w przypadku projektu bazowego.

Dla Dearsan Shipyard podpisanie kontraktu z Nigerią jest otwarciem nowego rynku zbytu na swoje okręty. Dotychczas była ona postrzegana na międzynarodowych rynkach, przede wszystkim przez pryzmat wieloletniej współpracy przy budowie jednostek pływających dla Turkmenistanu, której ukoronowaniem było podniesienie w sierpniu br. banery na korwecie rakietowej Deňiz Han, największej jednostce sił morskich tego państwa.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc