9 sierpnia Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o podpisaniu umowy z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 2 S.A. w Bydgoszczy w sprawie realizacji napraw głównych silników lotniczych AŁ-21F3.
Powyższa umowa została podpisana 2 sierpnia i ma wartość 8,6 mln PLN bez VAT. W jej zawarciu zastosowano procedurę negocjacji w wybranym podmiotem – ma to związek z faktem, że Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A., po połączeniu z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 4 S.A. w Warszawie, dysponują na zasadach praw wyłącznych dokumentacją techniczną oraz dysponują prawem wyłączności do remontów silników AŁ-21F3 zgodnie z “Warunkami technicznymi na remont główny silników AŁ-21F3 serii III i wyższych” zatwierdzoną przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych. Dodatkowo WZL Nr 2 S.A. dysponują niezbędnymi zdolnościami technicznymi do realizacji zlecenia, a także posiadają niezbędne kompetencje.
Silniki AŁ-21F3 stanowią jednostki napędowe samolotów Suchoj Su-22M4/UK3M, które są eksploatowane przez 21. Bazę Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie. Maszyny, w liczbie osiemnastu sztuk, mają być wycofane z linii do końca 2025 roku. W 2014 roku MON podjął decyzję o wydłużeniu ich eksploatacji o dziesięć lat – do początku 2018 roku WZL Nr 2 S.A. zrealizowały remonty weryfikacyjne na osiemnastu egzemplarzach, które znajdowały się w najlepszym stanie technicznym – ten zabieg miał pozwolić na rozstrzygnięcie programu Harpia, czyli zakupu nowych wielozadaniowych samolotów bojowych produkcji zachodniej.
W ostatnich latach, corocznie, Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej podpisuje umowy na remonty główne niewielkich partii silników AŁ-21F3. Pozwala to na zabezpieczenie potrzeb eskadry w Świdwinie do czasu wycofania Su-22 ze służby. Podobnie jak w przypadku poprzednich, także w przypadku najnowszej umowy nie upubliczniono liczby jednostek napędowych, które przejdą remonty.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Szkoda że w latach 90 Su-22 nie zostały zmodernizowane przez Francuzów z firmy SAGEM.