14 grudnia Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o podpisaniu umowy dotyczącej serwisowania silników T700-GE-401, będących jednostkami napędowymi dla śmigłowców pokładowych Kaman SH-2G Seasprite.
W ramach powyższego postępowania przetargowego, uruchomionego w maju, zamawiający poszukiwał podmiotu, który przeprowadzi prace serwisowe przy dziesięciu silnikach powyższego typu. Ostatecznie do rywalizacji zgłosiły się cztery podmioty, spośród których wybrano ofertę firmy Proatv – Anna Zezyk, która za swoje usługi zażądała kwoty 16,2 mln złotych brutto. Umowa została podpisana 8 grudnia i obejmuje okres do końca 2020 roku.
Silniki T700-GE-401 trafiły do Brygady Lotnictwa MW wraz ze śmigłowcami SH-2G Seasprite, przekazanymi w liczbie czterech egzemplarzy na początku wieku przy okazji transferu pary fregat rakietowych typu Oliver Hazard Perry. Obecnie są to jedyne jednostki napędowe tego typu w zasobach sił zbrojnych – popularny w świecie zachodnim silnik stanowi napęd m.in. śmigłowców AW101, AH-1Z Viper, AH-64E Guardian czy S-70 Black Hawk.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu