Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Nowy radar Omega 360 zakończył testy na morzu

Fot. Fincantieri NexTech

Włoska firma Fincantieri NexTech S.p.A., będąca częścią grupy Fincantieri, oficjalnie zakończyła z wynikiem pozytywnym próby swojego najnowszego systemu radiolokacyjnego.

Radar ten znany jako Omega 360 4D VS (Volume Surveillance) wszystkie testy przechodził na pokładzie okrętu desantowego San Marco (L 9893) typu San Giorgio, przy czym nie zdecydowano się na instalację anteny na maszcie okrętu. Zamiast tego na pokładzie lotniczym, na prawej burcie, tuż za nadbudówką, przyształowano kontener z zespołem antenowym. Celem morskiej fazy prób Omegi było potwierdzenie możliwości radaru w zakresie wykrywania, klasyfikowania oraz śledzenia zarówno celów nawodnych, jak i powietrznych w skomplikowanych warunkach charakterystycznych dla środowiska morskiego w rejonach przybrzeżnych. Dodatkowym „utrudnieniem” dla testowanego systemu radiolokacyjnego był tzw. elektrosmog czyli zakłócenia generowane przez inne, zainstalowane na pokładzie okrętu systemy w tym radiolokacyjne oraz łączności.

Fot. Fincantieri NexTech

Radar Omega 360 zaprojektowany został przez mające swoją siedzibę w Rzymie laboratorium badawcze Fincantieri NexTech. Jest to system trójwspółrzędny definiowany programowo, który można niemal dowolnie dostosować do własnych wymagań i scenariuszy wykorzystania. Pracuje on w paśmie I/J (8-10 GHz) stąd też legitymuje się stosunkowo krótkim zasięgiem, zaledwie 50 km, przy wysokiej precyzji i rozróżnialności. Ukryty pod walcowatą obudową zespół antenowy składa się z czterech, nieruchomych, niezależnych elementów promieniujących każdy z 192 elementami nadawczo–odbiorczymi. Zapewnia to stałą obserwację w 360° zakresie poziomym oraz do 60° w pionie. Dzięki temu że urządzenie jest definiowane programowo - to oprogramowanie a nie sam zespół antenowy decyduje jak optymalnie urządzenie pracuje. Zapewnia także możliwość usprawnienia poprzez wgranie nowego systemu. W konstrukcji zespołu antenowego jak i pozostałej elektroniki wykorzystano podzespoły komercyjne dostępne od „ręki” (COTS). Zapewni to wysoką niezawodność oraz znacząco obniży koszty eksploatacji jak i późniejszej obsługi.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc