14 czerwca Komenda Portu Wojennego Gdynia poinformowała o podpisaniu umowy z Gdańską Stocznią Remontową im. J.Piłsudskiego S.A. w sprawie naprawy średniej i dokowej niszczyciela min ORP Kormoran (601).
Powyższa umowa została zawarta 1 czerwca. W upublicznionej dokumentacji nie poinformowano o wartości, oferta Gdańskiej Stoczni Remontowej opiewała na kwotę 136,6 mln PLN brutto, z czego opcja 42 mln PLN brutto (kluczowa dla opcji wymiana systemów podwodnych 32,8 mln PLN brutto).
Zawarcie umowy jest finałem sporu zapoczątkowanego pomiędzy zamawiającym oraz NET MARINE – Marine Power Service Sp. z o.o.. Przypomnijmy, w ramach postępowania przetargowego, które zostało rozstrzygnięte 30 grudnia 2022 roku, zamawiający – Komenda Portu Wojennego Gdynia przyznała zwycięstwo Gdańskiej Stoczni Remontowej im. J.Piłsudskiego S.A. w Gdańsku. Z kolei oferta NET MARINE – Marine Power Service Sp. z o.o. została odrzucona. Zgodnie z przewidywaniami, odwołanie zostało złożone 5 stycznia 2023 roku, a rozprawa miała miejsce 18 stycznia. Z kolei wyrok ogłoszono 23 stycznia 2023 roku – KIO odrzuciło skargę. Ostatecznie powyższy podmiot skierował sprawę do Sądu Okręgowego w Warszawie. Dopiero zakończenie sporu sądowego, w maju, otworzyło drogę do podpisania (długo oczekiwanej) umowy.
W ramach remontu prototypowy ORP Kormoran (601), który został wcielony do służby 28 listopada 2017 roku, ma zostać (w pewnym stopniu) dostosowany do standardu seryjnych ORP Albatros (602) oraz ORP Mewa (603). W tym przypadku mowa właśnie o wymianie systemu podwodnego Morświn na Saab DE SAROV. Dodatkowo nie jest wykluczone, że w ramach planowanego pobytu w stoczni część dziobowa zostanie przystosowana do montażu systemu OSU-35K, w miejsce dotychczas używanego Wróbla.
Według nieoficjalnych informacji, okręt ma trafić do stoczni do końca czerwca bieżącego roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu