4 września, w odpowiedzi na pytania redakcji ZBiAM, Wydział Działań Komunikacyjnych Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych wyjaśnił kwestie związane z przeglądami strukturalnymi PDM realizowanymi na samolotach transportowych Lockheed Martin C-130 Hercules.
Pytania do Inspektoratu Wsparcia zostały wysłane w związku z informacjami, które otrzymaliśmy od Agencji Uzbrojenia dotyczącymi faktu, że trzy „nowe” samoloty C-130H Hercules, które mają zostać dostarczone do Sił Powietrznych przechodzą prace nie w Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 2 S.A. w Bydgoszczy lecz w Portugalii (szerzej we wrześniowym numerze magazynu Wojsko i Technika).
Jak wskazuje Dominika Dubiela, prace prowadzone w Portugalii na trzech samolotach są w całości finansowane przez stronę amerykańską, która także decydowała o wyborze wykonawcy prac. Należy pamiętać, że do czasu formalnego przekazania (w ramach procedury Ramp-to-Ramp) trzy C-130H Hercules są nadal własnością Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych.
Niestety, jak wskazuje Inspektorat Wsparcia, nie są prowadzone żadne prace mające na celu kontynuację eksploatacji czterech samolotów transportowych C-130E Hercules, które obecnie znajdują się w strukturach Sił Powietrznych. Powyższa informacja oznacza, że wraz z wprowadzaniem do linii C-130H (pierwszy z nich, nr 91-9141, ma trafić do kraju już w listopadzie bieżącego roku) rozpocznie się proces stopniowego wycofywania samolotów C-130E. W WZL Nr 2 S.A. przegląd PDM przechodzi maszyna o numerze 1501, która jeszcze przez kilka lat będzie mogła uzupełniać pięć nowszych maszyn.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu