24 stycznia w stoczni Babcock w Rosyth rozpoczęto cięcie blach przeznaczonych do produkcji sekcji drugiej fregaty typu 31/Inspiration dla Royal Navy.
Rozpoczęcie budowy przyszłej HMS Active nastąpiło 16 miesięcy po podobnej uroczystości inaugurującej produkcję prototypowej HMS Venturer. Budowa serii pięciu fregat typu 31, znanych też jako Inspiration, jest realizowana w stoczni Babcock International Group w szkockim Rosyth nad brzegiem Firth of Forth. Stępkę Venturera położono w kwietniu ubiegłego roku, jego wodowanie zaplanowano na ten rok, zaś cała piątka (pozostałe to: HMS Formidable, HMS Bulldog i HMS Campbeltown) ma być przekazana Ministerstwu Obrony Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej do końca 2028 roku. Dołączą one w Royal Navy do bardziej zaawansowanych jednostek typu 26/City budowanych przez spółkę BAE Systems. Uśredniona cena jednostki wyniesie 250 mln GBP.
Wszystkie fregaty typu Inspiration wzięły swoje nazwy od poprzedników, którzy zapisali się w historii Royal Navy dzięki inspirującym działaniom i czynom. W przypadku HMS Active chodzi o poprzedni okręt, który ją nosił, a była to fregata typu 21/Amazon, uczestnicząca w konflikcie falklandzkim w 1982 na południowym Atlantyku.
Jako fregaty drugoliniowe, jednostki typu 31 będą wykorzystywane do patrolowania, działań antyterrorystycznych i antyprzemytniczych na Oceanie Indyjskim, po pomoc w razie klęsk żywiołowych. Każda z jednostek typu 31/Inspiration wyposażona będzie w trzy łodzie Pacific 24, niezbędne do prowadzenia działań inspekcyjnych, ratowniczych i antynarkotykowych, armatę automatyczną BAE Systems Bofors Mk 3 kalibru 57 mm i dwie armaty kalibru 40 mm tego samego producenta oraz system obrony powietrznej MBDA Sea Ceptor z pociskami CAMM. Pokład lotniczy może przyjąć śmigłowce wielkości ciężkiego Boeing CH-47 Chinook. Typowa załoga będzie liczyła nieco ponad 100 osób, ale na pokładzie będą miejsca dodatkowe - zwłaszcza dla oddziałów Royal Marines - łącznie nawet dla 187 osób.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu