3 marca Boeing zaprezentował wizję artystyczną projektu, który stanowi odpowiedź koncernu na program FARA, którego celem jest zakup dla US Army floty wielozadaniowych maszyn rozpoznawczych wypełniających lukę po wycofanych z eksploatacji Bell OH-58D Kiowa Warrior.
Według prezentacji maszyna otrzymała układ śmigłowca o obniżonej skutecznej powierzchni odbicia radiolokacyjnego z dwumiejscową kabiną tandem oraz śmigłem pchającym. Wirnik nośny otrzymał sześć łopat, a platforma ma być uzbrojona w uzbrojenie strzeleckie w obracanej wieży, a także przewidziano wewnątrzkadłubową komorę na pociski kierowane. W celu ograniczenia powierzchni odbicia, projektanci przewidują podwozie chowane.
Według deklaracji, decyzje dotyczące programu FARA mogą nastąpić w bieżącym miesiącu. O zamówienie walczy pięciu oferentów, spośród których Departament Obrony wybierze dwóch, którzy będą realizować program prób prototypów w locie. Maszyny mają być gotowe do lotu w listopadzie 2022 roku, a same próby rozpoczną się w drugiej połowie 2023 roku.
(ŁP) | Foto: Boeing |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu