16 lipca kocern BAE Systems otrzymał zamówienie Biura ds. Zdolności Manewrowych i Technologii Krytycznych Wojsk Lądowych Stanów Zjednoczonych (US Army’s Rapid Capabilities and Critical Technologies Office, RCCTO) na integrację hybrydowego układu napędowego (Hybrid Electric Drive, HED) z bojowym wozem piechoty M2 Bradley (nie podano wersji, ale przypuszczalnie mowa o M2A3 lub A4 bądź o zbliżonym do któregoś z nich pojazdów testowych).
Zmodyfikowany przez BAE Systems (we współpracy z firmą QinetiQ, z którą już w przeszłości współpracowano przy opracowywaniu ciężkich wozów bojowych z napędem hybrydowym w ramach programu GCV) pojazd posłuży jako stanowisko testowe w ramach programu rozwoju możliwości wozów bojowych, związanych z ich mobilnością czy wydajnością układów zasilających w energię elektryczną. Prace integracyjne rozpoczną się jeszcze latem br., a wartość umowy wynosi 32 mln USD. Wyniki prac badawczo-rozwojowych posłużyłyby w pierwszej kolejności w procesie modernizacji rodziny pojazdów zunifikowanych z bwp M2, a wieć, poza bwp/bwr, także transporterów rodziny AMPV, haubicoarmat (a w przyszłości armatohaubic) samobieżnych rodziny M109 i artyleryjskich wyrzutni rakietowych M270 MLRS.
Forma QinetiQ odpowiada za dostawę modułowej elektrycznej skrzyni biegów Modular EX-Drive. Zespół ten został przetestowany na wielu różnych pojazdach gąsienicowych w ciągu ostatniej dekady. Główne prace integracyjne będą realizowane w obiektach należących do BAE Systems: w Sterling Heights (Michigan) i San Jose (Kalifornia).
(Bartłomiej Kucharski) | Foto: BAE Systems |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu