6 lipca przedstawiciele koncernu Leonardo poinformowali, że producent jest skłonny przenieść linię montażu ostatecznego wielozadaniowego śmigłowca transportowego AW149 do zakładów znajdujących się w Yeovil w Wielkiej Brytanii, o ile rząd w Londynie zdecyduje się na zakup konstrukcji dla sił zbrojnych.
Powyższa deklaracja jest pokłosiem zeszłorocznej zapowiedzi Ministerstwa Obrony Wielkiej Brytanii, które ogłosiło rozpoczęcie prac studialnych związanych z potrzebą zakupu nowego śmigłowca dla sił zbrojnych. Według planów nowa konstrukcja ma zastąpić obecnie eksploatowane Pumy HC.2, których służba ma zakończyć się w 2025 roku.
Wybór AW149 przez Londyn rozwiązałby dwa problemy. Po pierwsze mowa o przyszłości zakładów koncernu Leonardo w Yeovil, które obecnie realizują montaż ostateczny śmigłowców AW159 Wildcat oraz AW101 Merlin, jednak po wyczerpaniu zamówień pozostaną bez pracy. Pewnym rozwiązaniem miało być centrum doposażania do wersji SAR śmigłowców AW189, jednak dotychczas udało się sprzedać jedynie 11 maszyn tej wersji. Drugim problemem jest kulejąca sprzedaż AW149, który dotychczas został zakupiony w liczbie pięciu sztuk przez siły zbrojne Tajlandii.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu