7 listopada brytyjska firma HeliOperations poinformowała o zawarciu umowy z Ministerstwem Obrony Republiki Federalnej Niemiec w sprawie realizacji usługi kompleksowego szkolenia pilotów lotnictwa morskiego, którzy mają w przyszłości operować na wielozadaniowych śmigłowcach NHIndustries NH90.
Zawarta umowa ma wartość 141 mln GBP i ma być realizowana przez siedem lat. HeliOperations ma prowadzić rozbudowany cykl kształcenia, obejmujący szkolenie teoretyczne, symulatorowe oraz praktyczne – w tym ostatnim zakresie niemieccy piloci będą zdobywać kompetencje wykorzystując wielozadaniowe śmigłowce Leonardo AW139 należące do brytyjskiego podmiotu. Pierwszy kurs ma rozpocząć się jeszcze w bieżącym roku i będzie realizowany z wykorzystaniem firmowej infrastruktury znajdującej się w Wielkiej Brytanii.
Niemieckie lotnictwo morskie przechodzi obecnie proces modernizacji. Wielozadaniowe śmigłowce pokładowe Westland Sea Lynx Mk 88A mają być zastąpione przez 31 NH90NFH Sea Tiger, a osiemnaście poszukiwawczo-ratowniczych NH90NFH Sea Lion zastąpiło wycofywane z linii Westland Mk 41 Sea King. O ile zamówienie usługi szkolenia pilotów śmigłowców NH90NFH Sea Tiger może być zrozumiałe (znaczna różnica masy, a także technologicznych), tak objęcie umową także załóg Sea Lion może zastanawiać.
Wielozadaniowe śmigłowce Leonardo AW139 to jedna z najpopularniejszych konstrukcji w segmencie wiropłatów kategorii półśredniej. Dotychczas koncern Leonardo dostarczył ponad 1200 egzemplarzy seryjnych, które są wykorzystywane do różnorodnych zadań. W przypadku powyższej umowy warto odnotować, że platforma będzie stosowana do praktycznego szkolenia i treningu personelu wojskowego.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu