Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Bezzałogowe Mission Mastery dla British Army

Wielka Brytania zamówiła kolejne cztery pojazdy bezzałogowe Rheinmetall Mission Master, tym razem w wersji uzbrojonej. British Army już od około roku testują wariant transportowy tego pojazdu. Fot. Rheinmetall

19 maja koncern Rheinmetall AG poinformował o zawarciu umowy na dostawę czterech bezzałogowych pojazdów kołowych Mission Master dla Wojsk Lądowych Wielkiej Brytanii. Chociaż kontrakt został podpisany jeszcze w lutym br., ujawniono ten fakt dopiero teraz.

Pojazdy zostaną przekazane użytkownikowi między majem a sierpniem br. Producentem będzie Rheinmetall Canada ‒ kanadyjska spółka zależna Rheinmetall AG, a wsparcie na miejscu zapewni spółka joint venture RBSL. Oprócz Mission Masterów dostarczone zostaną usługi szkoleniowe, logistyczne i części zamienne. Wartości umowy nie podano. Zamówione przez Wielką Brytanię pojazdy będą reprezentowały odmianę rozpoznaczo-bojową, oznaczoną jako wóz wsparcia ogniowego (Fire Support). Cztery Mission Mastery Fire Support zostaną dostarczone British Army w ramach drugiej fazy (Spiral 2) programu Robotic Platoon Vehicle (pol. pluton pojazdów robotycznych). W ramach fazy pierwszej (Spiral 1) Rheinmetall dostarczył już wiosną ubiegłego roku cztery podobne wozy w konfiguracji  transportowej. Wzięły dotąd udział w licznych testach,a także ćwiczeniach z udziałem wojsk, w ramach których brytyjscy żołnierze sprawdzali ich możliwości i różnorodne opcje wykorzystania ich na rzecz wsparcia działań.

Od bazowego, znanego także z prezentacji na kieleckim MSPO Mission Mastera, wariant wsparcia ogniowego wyróżnia się różni się integracją zdalnie sterowanego stanowiska uzbrojenia Rheinmetall Fieldranger Multi z 7,62 mm karabinem maszynowym. O ile sama platforma bezzałogowa może poruszać się w trybie autonomicznym, o tyle stanowisko uzbrojenia jest zawsze kontrolowane zdalnie przez operatora. Poza tym nowy wariant nie różni się funkcjonalnością od odmiany transportowej. Pojazd może być transportowany na pokładzie ciężkiego śmigłowca CH-47 lub CH-53.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc