29 kwietnia Inspektorat Uzbrojenia poinformował o unieważnieniu postępowania przetargowego w sprawie zakupu środków pirotechnicznych przeznaczonych do systemu ratowniczego zainstalowanego w samolotach szkolenia zaawansowanego Leonardo M-346 Bielik.
Powodem tego kroku jest fakt, że do 23 kwietnia (terminu składania ofert ostatecznych) do zamawiającego nie wpłynęła żadna oferta. Zainteresowanie dostawą niezbędnego sprzętu wyrażały trzy podmioty: Megmar Logistics & Consulting Sp. z o.o., Cenzin Sp. z o.o. oraz konsorcjum Leonardo Poland Sp. z o.o. wraz z Fights On Logistics Sp. z o.o.. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, Inspektorat Uzbrojenia poszukiwał dostawcy ośmiu kompletów środków pirotechnicznych przeznaczonych dla już dostarczonych i eksploatowanych samolotów M-346 Bielik. Każdy zestaw miał obejmować lont zrzutu osłony kabiny, dwa silniki rakietowe, dwa pironaboje MBEU 98344 oraz dwa komplety ładunków pirotechnicznych MBEU 202515-1. Całość miała współpracować z zainstalowanymi w samolotach fotelami wyrzucanymi Martin-Baker Mk 16D.
Co ciekawe to nie jedyny, w ostatnich dniach, unieważniony przetarg na środki pirotechniczne przeznaczone do samolotów Sił Powietrznych. 26 kwietnia Inspektorat Uzbrojenia poinformował o unieważnieniu postępowania przetargowego w sprawie wyboru dostawcy pironabojów PK-21M-2 przeznaczonych do zabudowy w fotelach katapultowych K-36DM. Stanowią one wyposażenie samolotów bojowych Su-22 oraz MiG-29 eksploatowanych w Siłach Powietrznych. Powyższa decyzja zapadłą 16 kwietnia. Była ona spowodowana tym, że do 14 kwietnia nie wpłynęły żadne oferty niepodlegające odrzuceniu. Zgodnie z planami Inspektorat Uzbrojenia planował zakup 200 sztuk pironabojów. Przetarg został ogłoszony 28 grudnia ubiegłego roku. Miał on uzupełnić zapasy magazynowe, które są niezbędne do bezpiecznego eksploatowania sprzętu. Obecnie w Siłach Powietrznych jest używanych 18 samolotów Su-22 (12 jednomiejscowych Su-22M4 oraz sześć szkolno-bojowych Su-22M3K) oraz 28 MiG-29 (w tym około pięciu dwumiejscowych). Pierwszy z wymienionych typów maszyn ma zostać wycofany z eksploatacji do końca 2025 roku, a drugi ma pozwolić na utrzymanie potencjału do czasu wdrożenia do służby wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35A Lightning II.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Trzeba szybko ponowić wspomniane przetargi na te środki pirotechniczne, które są bardzo ważne dla bezpieczeństwa naszych pilotów. Na bezpieczeństwie nie można oszczędzać i nie zaniedbywać żadnych koniecznych spraw z tym związanych.