29 kwietnia Inspektorat Uzbrojenia poinformował o unieważnieniu postępowania przetargowego w sprawie zakupu środków pirotechnicznych przeznaczonych do systemu ratowniczego zainstalowanego w samolotach szkolenia zaawansowanego Leonardo M-346 Bielik.
Powodem tego kroku jest fakt, że do 23 kwietnia (terminu składania ofert ostatecznych) do zamawiającego nie wpłynęła żadna oferta. Zainteresowanie dostawą niezbędnego sprzętu wyrażały trzy podmioty: Megmar Logistics & Consulting Sp. z o.o., Cenzin Sp. z o.o. oraz konsorcjum Leonardo Poland Sp. z o.o. wraz z Fights On Logistics Sp. z o.o.. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, Inspektorat Uzbrojenia poszukiwał dostawcy ośmiu kompletów środków pirotechnicznych przeznaczonych dla już dostarczonych i eksploatowanych samolotów M-346 Bielik. Każdy zestaw miał obejmować lont zrzutu osłony kabiny, dwa silniki rakietowe, dwa pironaboje MBEU 98344 oraz dwa komplety ładunków pirotechnicznych MBEU 202515-1. Całość miała współpracować z zainstalowanymi w samolotach fotelami wyrzucanymi Martin-Baker Mk 16D.
Co ciekawe to nie jedyny, w ostatnich dniach, unieważniony przetarg na środki pirotechniczne przeznaczone do samolotów Sił Powietrznych. 26 kwietnia Inspektorat Uzbrojenia poinformował o unieważnieniu postępowania przetargowego w sprawie wyboru dostawcy pironabojów PK-21M-2 przeznaczonych do zabudowy w fotelach katapultowych K-36DM. Stanowią one wyposażenie samolotów bojowych Su-22 oraz MiG-29 eksploatowanych w Siłach Powietrznych. Powyższa decyzja zapadłą 16 kwietnia. Była ona spowodowana tym, że do 14 kwietnia nie wpłynęły żadne oferty niepodlegające odrzuceniu. Zgodnie z planami Inspektorat Uzbrojenia planował zakup 200 sztuk pironabojów. Przetarg został ogłoszony 28 grudnia ubiegłego roku. Miał on uzupełnić zapasy magazynowe, które są niezbędne do bezpiecznego eksploatowania sprzętu. Obecnie w Siłach Powietrznych jest używanych 18 samolotów Su-22 (12 jednomiejscowych Su-22M4 oraz sześć szkolno-bojowych Su-22M3K) oraz 28 MiG-29 (w tym około pięciu dwumiejscowych). Pierwszy z wymienionych typów maszyn ma zostać wycofany z eksploatacji do końca 2025 roku, a drugi ma pozwolić na utrzymanie potencjału do czasu wdrożenia do służby wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35A Lightning II.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Trzeba szybko ponowić wspomniane przetargi na te środki pirotechniczne, które są bardzo ważne dla bezpieczeństwa naszych pilotów. Na bezpieczeństwie nie można oszczędzać i nie zaniedbywać żadnych koniecznych spraw z tym związanych.