16 października w stoczni Blohm & Voss w Hamburgu zwodowano przyszłą korwetę Köln, czyli pierwszą z drugiej serii jednostek typu K130 zamówioną w konsorcjum ARGE K130 przez Deutsche Marine.
W przypadku powyższego okrętu wodowanie jest umowne, gdyż połowa kadłuba została przyholowana do Hamburga z innej stoczni. Co ciekawe, jak ujawniono przy okazji wodowania, obok suchego doku stoczni Blohm & Voss oczekiwały obie połówki drugiej jednostki seryjnej - przyszłej Emden. Proces scalania rozpocznie się po przygotowaniu suchego doku i wprowadzeniu tam obu części.
Według upublicznionego harmonogramu, przyszły FGS Köln ma wjeść do służby w pierwszej połowie 2023 roku, a cała seria do końca 2025 roku. Obecnie w stoczniach konsorcjum ARGE K130 prowadzone są prace przy pozostałych czterech korwetach. Cała seria dołączy do pięciu już eksploatowanych K130, spośród których pierwsza została prowadzona do służby w 2008 roku.
Korwety K130 bazują na koncepcji MEKO A100, która została opracowana przez koncern TKMS. Poza Deutsche Marine podobne jednostki trafiły do służby w Malezji (sześć typu Kedah), Polsce (ORP Ślązak). Dodatkowo zostały zamówione przez Izrael (cztery typu Sa’ar 6) oraz Brazylię (cztery typu Tamandaré).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu