30 czerwca Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o wyborze podmiotu w postępowaniu przetargowym dotyczącym naprawy autonomicznego pojazdu podwodnego Hugin będącego na wyposażeniu niszczyciela min ORP Kormoran.
Powyższe postępowanie uruchomiono 18 czerwca bieżącego roku, a na oferty zamawiający oczekiwał do 25 czerwca. Ostatecznie wpłynęły dwie – Remontowa Shipbuilding S.A. oraz Escort Sp. z o.o.. Ostatecznie komisja przetargowa odrzuciła ofertę Remontowa Shipbuilding S.A. (niezgodna z treścią zaproszenia do złożenia oferty) i wybrała Escort Sp. z o.o. ze Szczecina. Po negocjacjach cena prac została określona na kwotę 129 tys. złotych z VAT. Firma jest krajowym przedstawicielem producenta, norweskiej firmy Kongsberg.
Według upublicznionych danych, autonomiczny pojazd podwodny Hugin o numerze fabrycznym HU/01/2015 wykazuje dużą liczbę niesprawności. Obejmuje ona niesprawność uszczelniacza sekcji napędu, nieszczelność w układzie kompensacji ciśnień sekcji steru, brak możliwości odczytu danych z kamery pojazdu, brak transmisji danych nawigacyjnych do systemu HOS, brak możliwości poprawiania danych nawigacyjnych w programie ONEClick, brak możliwości realizacji transmisji dwukierunkowej danych z wykorzystaniem systemu Iridium, problem z uruchomieniem systemu GPS, problem związany z zasięgiem łączności radiowej. Dodatkowo usługodawca ma dokonać wymiany pakietu akumulatorów oraz baterii systemów awaryjnych w kontenerze systemów awaryjnych oraz wymienić linę wciągarki AUV Hugin na platformie Stinger.
(Łukasz Pacholski) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu