31 marca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu aneksu do bazowego kontraktu z Huntington Ingalls Industries Inc. w sprawie dalszych modyfikacji projektu śmigłowcowców desantowych typu America, które są budowane dla US Navy.
Marcowa umowa ma wartość 28,4 mln USD i ma dotyczyć już budowanego, przyszłego USS Bougainville (LHA 8). W jej ramach zmiany konstrukcyjno-projektowe mają obejmować nadbudówkę wyspową wraz z masztami. Zgodnie z komunikatem zamawiającego, ma to mieć związek z ułatwieniem współpracy z wielozadaniowymi samolotami bojowymi Lockheed Martin F-35B Lightning II, które mają stanowić trzon grupy lotniczej okrętu. Co ciekawe, budowa jednostki jest już na zaawansowanym poziomie, w listopadzie ubiegłego roku gotowość struktury kadłuba wynosiła 75%.
Zmiany na przyszłym USS Bougainville będą już kolejną serią korekt konstrukcyjnych tej serii śmigłowcowców. Pomimo faktu, że jest to trzeci okręt typu America, w istocie stanowi prototyp drugiej wersji, określanej jako Flight I. Po pierwszej serii doświadczeń w eksploatacji prototypowego USS America (LHA 6) US Navy zdecydowała się powrócić do „klasycznej” konfiguracji śmigłowcowców desantowych – w rufowej części należało wygospodarować (ponownie) przestrzeń na wewnątrzkadłubowy dok dla środków amfibijnych, a także przestrzeń magazynową dla pojazdów Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych. W wersji Flight I Departament Obrony planuje zbudować przynajmniej dziewięć jednostek, poza Bougainville zakontraktowano już drugi okręt, który nosi obecnie jedynie oznaczenie LHA 9 (na jego budowę wydano dotychczas 447 mln USD).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu