W czasie Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach Remontowa Shipbuilding S.A. przedstawiła koncepcję fregaty wielozadaniowej.
Według upublicznionej koncepcji ma to być jednostka o wyporności maksymalnej około 3800 ton i kadłubie o długości całkowitej około 120,3 metrów. Prędkość maksymalna została określona na około 26 węzłów, a zasięg 7000 mil morskich. Autonomiczność oszacowano na 30 dni. W dziobowej części zaplanowano uzbrojenie artyleryjskie w postaci armat kalibru 76 mm oraz 35 mm (obie w wieżach o obniżonej powierzchni odbicia radiolokacyjnego). Dodatkowo zaplanowano dwie wyrzutnie torped kalibru 324 mm, sześć stanowisk dla wielkokalibrowych karabinów maszynowych 12,7 mm, pionowe wyrzutnie pocisków przeciwlotniczych oraz dwie (czterokontenerowe) wyrzutnie pocisków przeciwokrętowych. Lądowisko dla wiropłatów (zarówno załogowych jak i bezzałogowych) ma mieć nośność do 11,5 tony. Projektanci przygotowali także hangar, co jest standardem dla jednostek klasy fregata.
Futurystyczny kształt został zaczerpnięty z amerykańskiego projektu niszczycieli typu Zumwalt. W chwili obecnej brak informacji, czy prezentowana koncepcja fregaty ma być odpowiedzią na polski program Miecznik, zakładający budowę dla Marynarki Wojennej jednostek tej klasy.
(Łukasz Pacholski) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Zaskakująco niska prędkość ( powinna oscylować pow 30 + węzłów ) i mały kaliber armaty jak na taką jednostkę ( wskazana Oto Melara 127/64 Lightweight ).
Produkują Kormorany więc dadzą radę Miecznikowi. Tyle, że to nie PGZ więc...
Brzydka. Daleko od Belhara’y choć troche podobny układ dzioba. Wysokość też duża. Proporcje bliższe korwety. To co pokazało biuro MMC było dużo ładniejsze. Mam nadzieję ze jak już to będą ich koncepcję realizować.