Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Nowe Aleksandrity dla WMF FR na horyzoncie

Kadłub trałowca morskiego Anatolij Szlemow po wytoczeniu z hali montażowej. Fot. SNSZ

11 listopada z hali montażowej stoczni Sriednie-Newskij Sudostroitielnyj Zawod (SNSZ) wytoczony został kadłub trałowca morskiego Anatolij Szlemow, siódmego już okręt projektu 12700 Aleksandrit, budowanego dla rosyjskiej floty (WMF FR).


Budowę trałowca (oficjalnie okręt obrony przeciwminowej) Anatolij Szlemow rozpoczęto pod numerem stoczniowym 527 w, mającej swoją siedzibę w miejscowości Pontonnyj pod Petersburgiem, stoczni SNSZ 12 lipca 2019 roku. Wytoczenie tej jednostki na zewnątrz oznacza zakończono formowania i wyposażania kadłuba oraz tej części nadbudówki, która zmieściła się w hali montażowej. Dalsze prace wyposażeniowe będą prowadzone na placu wyposażeniowym, gdzie stoczniowcy będą musieli dokończyć formowanie nadbudówek, przeprowadzić instalację masztów, anten urządzeń elektronicznych i systemów ogólnookrętowych. Wodowanie okrętu, który zasilić ma Flotę Bałtycką, zaplanowano na koniec listopada br., co wydaje się jednak mało prawdopodobne.

Dzień wcześniej rosyjskie ministerstwo obrony poinformowało, że załoga trałowca morskiego Piotr Iljiczow (543), budowanego w stoczni SNSZ dla Floty Oceanu Spokojnego, po ukończeniu szkolenia w Połączonym Centrum Szkoleniowym Marynarki Wojennej w Petersburgu obsadziła okręt, który przygotowywany jest do stoczniowych prób na uwięzi. Rozpoczęcie budowy (położenie stępki) tego okrętu przeciwminowego nastąpiło 25 lipca 2018 roku pod numerem stoczniowym 526. Pod koniec 2020 roku zakończono formowanie kadłuba i tej części nadbudówki, która realizowana była w hali montażowej. Jednostka ta została wytoczona na zewnątrz 22 stycznia br., a zwodowano ją 28 kwietnia.

Okręty przeciwminowe proj. 12700 zaprojektowane zostały przez biuro konstrukcyjne CMKB „Ałmaz” z Petersburga, budowane są seryjnie przez SNSZ od 2011 r. metodą infuzji próżniowej z laminatu w poliestrowo-szklanego Do tej pory rosyjską banderę podniosło pięć z nich, służą one we Flocie Bałtyckiej (jeden), Czarnomorskiej (trzy) i Flocie Oceanu Spokojnego (jeden). Spośród okrętów aktualnie budowanych jeden Piotr Iljiczow przygotowywany jest do prób stoczniowych na uwięzi, kolejny Anatolij Szlemow jest wyposażany, dwa Lew Czernawin i Afanasij Iwannikow znajdują się w fazie formowania kadłubów, zaś trzy kolejne są zakontraktowane.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc