11 października koncern Lockheed Martin poinformował o zawiązaniu współpracy z firmą Rheinmetall AG w sprawie współpracy w promocji i wsparciu eksploatacji wielozadaniowego śmigłowca pokładowego MH-60R Seahawk na rynku niemieckim.
Powyższy krok to wynik działań władz niemieckich, które chcą zakupić około 20 nowych wiropłatów tej klasy dla lotnictwa morskiego. Mają zastąpić obecnie eksploatowane Westland Sea Lynx, których służba ma zakończyć się w 2025 roku. Obok wspólnej oferty Lockheed Martin i Rheinmetall AS potencjalnymi oferentami może być koncern Leonardo (AW159 Wildcat) oraz konsorcjum NHIndustries (NH90 Sea Lion).
Amerykańsko-niemieckie porozumienie to kolejna inicjatywa tego typu. Obaj partnerzy wspólnie oferują Niemcom ciężkie śmigłowce transportowe CH-53K King Stallion w programie wyboru następcy dla CH-53G Stallion. W powyższym przypadku rywalem jest koncern Boeing ze swoim CH-47F Chinook.
Program MH-60R Seahawk przeżywa obecnie zadyszkę związaną z kończącymi się umowami na produkcję śmigłowców. Aby utrzymać linię montażową w życiu, producent wraz z władzami federalnymi prowadzi intensywne działania marketingowe wymierzone w znalezienie klientów eksportowych. Obecnie na MH-60R zdecydowały się Australia, Dania oraz Arabia Saudyjska. Obok Niemiec potencjalnymi rynkami są Indie, Wietnam, Tajwan oraz Meksyk.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu