10 września Departament Obrony Stanów Zjednoczonych oraz koncern Boeing podpisali kontrakt w sprawie produkcji i dostaw IV serii produkcyjnej samolotów tankowania powietrznego KC-46A Pegasus.
Kontrakt, będący częścią wieloletniej umowy na produkcję 179 płatowców, opiewa na kwotę 2,8 mld dolarów. Na jego mocy producent ma dostarczyć osiemnaście samolotów, które mają trafić do USAF do stycznia 2022 roku. Głównym miejscem prac będą zakłady Boeinga zlokalizowane na lotnisku Paine Field, gdzie mieści się centrum montażu szerokokadłubowych samolotów rodziny 767, a także prowadzony jest proces przebudowy do standardu KC-46A. Dotychczas, w ramach serii prototypowej oraz trzech partii produkcyjnych Boeing wyprodukował ponad 30 KC-46A, które w większości oczekują na początek dostaw. Pierwszy z nich został już przebazowany na fabryczne lotnisko Boeing Field, gdzie w ciągu najbliższych tygodni ma zostać uroczyście odebrany przez zamawiającego.
W ramach programu KC-X Departament Obrony chce zakupić 179 samolotów KC-46A Pegasus, które bazują konstrukcyjnie na szerokokadłubowym samolocie pasażerskim 767-200ER. Dodatkowo pierwszy (z trzech deklarowanych) egzemplarz zakupiły Siły Samoobrony Japonii. Obecnie producent prowadzi działania marketingowe, które mogą otworzyć drogę do kolejnych sukcesów eksportowych oraz lokalnych – Departament Obrony już zapowiedział, że rozważa zakup kolejnej partii KC-46A zamiast przeprowadzić nowy przetarg w ramach projektu KC-Y.
(ŁP) | Foto: Boeing |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu