Firma thyssenkrupp Marine Systems osiągnęła kamień milowy w niemiecko-norweskim programie okrętów podwodnych typu 212CD. W trakcie sympozjum SUBCON w Kilonii ogłoszono zakończenie fazy projektowej.
Podsumowaniem fazy projektowania szczegółowego było pomyśle zakończenie przeglądu krytycznego (Critical Design Review). Proces ten oznacza, że wymagania i oczekiwania zamawiających oraz samej firmy stoczniowej thyssenkrupp Marine Systems zostały uwzględnione w ostatecznym wariancie projektu. Analiza dokumentacji projektowej zapewniła, że luki, ryzyka i problemy zostały zidentyfikowane na obecnym, wczesnym etapie. W ścisłej współpracy z instytucjami zakupów uzbrojenia – norweską i niemiecką – odpowiednio Forsvarsmateriell (Agencja sprzętu obronnego) i Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr (Federalne Biuro ds. Wyposażenia, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Federalnych Sił Zbrojnych), thyssenkrupp Marine Systems przejrzała ponad 100 000 stron dokumentacji w ciągu ostatnich trzech lat.
W kolejnym kroku produkcja okrętów podwodnych zostanie zintensyfikowana na podstawie opracowanych specyfikacji projektowych. Pierwsze testy prototypu mają rozpocząć się w 2027 roku. Dostawa pierwszego okrętu podwodnego do norweskich Sił Morskich jest zaplanowana na 2029 rok. Jego produkcja zaczęła się rok temu.
Zarówno Republika Federalna Niemiec, jak i Królestwo Norwegii rozważają zwiększenie liczby zamówionych okrętów podwodnych typu 212CD. Do tej pory zakontraktowano cztery jednostki dla norweskich Sjøforsvaret i dwie dla niemieckiej Deutsche Marine.
thyssenkrupp Marine Systems zapewnia, że ostatnie postępy w procesie projektowania pokazały, że firma spełnia wymagania zamawiających. Dysponuje ponadto wystarczającą zdolnością produkcyjną po zbudowaniu nowej hali w zakładzie w Kilonii i odkupieniu dawnej enerdowskiej stoczni w Wismarze.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu