17 stycznia media południowokoreańskie poinformowały, że w czasie próby w powietrzu prototyp wielozadaniowego samolotu bojowego KAI KF-21 Boramae osiągnął prędkość dźwięku.
Powyższe wydarzenie miało miejsce w czasie lotu próbnego z udziałem pierwszego prototypu samolotu (001), który został oblatany 19 lipca 2022 roku, nad Morzem Wschodniochińskim. Jest to spore osiągnięcie programu prób w locie, które trwają od lipca ubiegłego roku – dotychczas KAI ukończył trzy egzemplarze prototypowe, które wykonują loty testowe i doświadczalne. W ciągu najbliższych miesięcy flota powiększy się o trzy kolejne, w tym dwa reprezentujące wersję dwumiejscową. Łącznie, do lutego 2026 roku, mają wykonać około 2000 testów różnego typu – w pracach mają brać udział także specjaliści z Indonezji, która współfinansuje program na poziomie konfiguracji Block I. Nie można wykluczyć, że w przyszłości, do projektu dołączą także inne państwa zainteresowane tą konstrukcją.
Celem programu KF-21 Boramae jest budowa wielozadaniowego samolotu bojowego, który pozwoli na zastąpienie w Siłach Powietrznych Republiki Korei pozostające w linii maszyny McDonnell Douglas F-4 Phantom II oraz Northrop F-5. Dodatkowo konstrukcja jest oferowana na eksport, 40 egzemplarzy w odmianie Block I, zadeklarowała zakupić Indonezja. Wraz z tym władze w Dżakarcie zadeklarowały współfinansowanie projektu, dzięki czemu specjaliści tego państwa uczestniczą w programie.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Mach 1 z dopalaczem czy bez? Pewnie osiągnął z dopalaczem