29 października Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o podpisaniu trzech umów z należącymi do koncernu Leonardo zakładami WSK PZL Świdnik S.A. w sprawie realizacji usług wsparcia eksploatacji śmigłowców tego producenta w Wojsku Polskim.
Pierwsza z nich, o wartości 278 tys. PLN bez VAT, dotyczy naprawy głównej piasty wirnika nośnego do śmigłowców Mi-2 eksploatowanych w Wojsku Polskim. Pozostałe dwie, o łącznej wartości 2 mln PLN bez VAT, dotyczą dostaw technicznych środków materiałowych niezbędnych do wykorzystania w śmigłowcach świdnickiego producenta. W przypadku wszystkich zakupów, zamawiający użył procedury negocjacji z wybranym oferentem – ma to związek z faktem, że jedynie WSK PZL Świdnik S.A. jest właścicielem dokumentacji technicznej. Ponadto dysponuje niezbędnymi kompetencjami oraz doświadczeniem.
Jak wskazują przedstawiciele producenta, śmigłowce WSK PZL Świdnik S.A. stanowią około 60% parku sprzętowego Wojska Polskiego. W przypadku Mi-2, powyższa konstrukcja jest już wyeksploatowana i w ciągu lat zostanie ostatecznie wycofana z eksploatacji - według koncepcji sprzed lat, następcą dla nich miały być nowe wielozadaniowe wiropłaty zakupione w ramach programu Perkoz. Niestety wszystko na to wskazuje, że Perkoz stanie się jednak następcą dla W-3 Sokół, których proces wycofywania z eksploatacji ma rozpocząć się około 2030 roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu