1 listopada z centrum lotów kosmicznych na Przylądku Canaveral na Florydzie wystartowała rakieta nośna Falcon Heavy należąca do firmy SpaceX. Jej celem było wyniesienie na orbitę okołoziemską ładunków należących do US Space Force oraz klientów komercyjnych.
Misja USSF-44 była przekładana od 2020 roku. Jej głównym zadaniem było wyniesienie na orbitę dwóch ładunków należących do US Space Force, a także czterech mikrosatelitów przeznaczonych do badań rozwiązań technicznych – ich operatorami są US Space Force, Lockheed Martin (dwa) oraz Universal Space Netrork Inc.. Na życzenie głównego klienta, szczegóły misji nie są publicznie znane – ogólnodostępny przekaz został przerwany po odłączeniu głównego stopnia rakiety nośnej. Co należy podkreślić, nie został on później odzyskany (spadł do Oceanu Atlantyckiego). SpaceX odzyskała jedynie dwa pomocnicze stopnie, które wylądowały na Florydzie kilka minut po starcie.
Głównym ładunkiem lotu była platforma LDPE-2 (Long Duration Propulsive ESPA), mogąca wynieść na wyższą orbitę do sześciu małych ładunków o łącznej masie 1920 kg.
Co należy podkreślić misja miała duże znaczenie także dla firmy SpaceX. Był to pierwszy start rakiety Falcon Heavy od 25 czerwca 2019 roku. Dotychczas (wliczając listopadowy lot) SpaceX zrealizowała cztery loty tego typu rakiety – pierwszy (demonstracyjny) wyniósł w przestrzeń samochód Tesla Roadster (6 lutego 2018 roku). 11 kwietnia 2019 roku ładunkiem był satelita łączności Arabsat-6A, a 25 czerwca 2019 roku Falcon Heavy wykonał lot certyfikacyjny na potrzeby amerykańskiego Departamentu Obrony (przy okazji zabrał partię mikrosatelitów w ramach procedury wsparcia ośrodków naukowo-badawczych). Dotychczas za każdym razem SpaceX nie odzyskiwała I stopnia rakiety głównej (z przyczyn technicznych bądź pogodowych). W przyszłym roku zaplanowano pięć startów rakiet Falcon Heavy, w tym dwukrotnie z ładunkami US Space Force.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu