Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Dwóch w finale FLRAA

16 marca US Army poinformowała o przejściu do kolejnego etapu programu FLRAA (Future Long Range Air Assault), którego celem jest wybór następcy dla obecnie eksploatowanych wielozadaniowych śmigłowców rodziny Sikorsky UH-60 Black Hawk.

Do finałowej rozgrywki zakwalifikowano dwóch oferentów – Bell Helicopter oraz konsorcjum Sikorsky-Boeing. Pierwszy z nich oferuje samolot transportowy pionowego startu i lądowania V-280 Valor, a drugi śmigłowiec SB-1 Defiant. Na mocy decyzji, oba podmioty mają kontynuować prace przy swoich projektach, spośród których w przyszłości US Army dokona wyboru docelowej konstrukcji. Według deklaracji, pierwsza jednostka wyposażona w następcę UH-60 Black Hawk ma osiągnąć gotowość operacyjną w 2030 roku.

US Army chce aby nowa konstrukcja dysponowała prędkością przelotową w granicach 519 km/h, promieniem działania nie mniejszym niż 556 km, a także zasięgiem bez tankowania 4520 km.

Program FLRAA jest jednym z kilku, które prowadzone są w Stanach Zjednoczonych w celu wdrożenia nowej generacji wiropłatów w siłach zbrojnych. Obok niego można wymienić choćby FARA (nowa konstrukcja rozpoznawcza), a także prace nad następcami dla AH-64 Apache i CH-47 Chinook.

(ŁP) Foto: Bell
Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc