Spółka Autobox Innovations Sp. z o.o. sp.j. ze Starachowic, jako prawny następca producenta samochodów Honker, prowadzi pracę nad następcą legendarnego pierwowzoru, korzeniami sięgającego jeszcze lat 80. i nieistniejącej już Fabryki Samochodów Rolniczych „Polmo” w Poznaniu.
Nowy pojazd AH 20.44, opracowany od podstaw, przechodzi obecnie intensywne próby fabryczne, w tym w warunkach zimowych. Mają one wyjawić i wyeliminować ewentualne niedoskonałości konstrukcji. Testy będą kontynuowane w kolejnych miesiącach, tak by powstał dopracowany wariant przedprodukcyjny. Zgodnie z aktualnie przyjętym harmonogramem, jego wstępny pokaz dla przedstawicieli Sił Zbrojnych RP ma się odbyć latem, najprawdopodobniej pod koniec sierpnia, z kolei publiczną premierę przewidziano na wrześniowy kielecki MSPO.
Pojazd cechują monolityczne, czterodrzwiowe nadwozie z solidnymi drzwiami, tylna skrzynia ładunkowa i znaczne prześwity, przekładające się na bardzo dobre własności terenowe. Napęd zapewnia silnik wysokoprężny Iveco F1C o mocy 125 kW/170 KM. Autobox we własnym zakresie wykonał ramę, mechaniczne zawieszenie oparte na sprężynach śrubowych i sztywne mosty napędowe. Mosty otrzymały blokady mechanizmów różnicowych, podobnie jak skrzynia rozdzielcza, mająca dwa tryby jazdy: szosa i teren. Przy wszystkich kołach zastosowano hamulce tarczowe.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Mustang już wybrany trochę szkoda że prototyp nie zdążył na przetarg
Powinni dać wojsku dwie sztuki do testów.. oprócz swoich testów.. tak zrobiliby sobie inną markę niż ta po starym honkerze.. PS> mam nadxieję, że oprócz koloru to ta konstrukcja ma jeszcze jakieś cechy bojowe.. np. odporność na pociski z płaszczem stalowym 7,62mm i jakąś odporność przeciwminową.. trochę martwią mnie okna bo wyglądają jak z Plexi.. poza Design OK
Atrakcyjny wygląd. Ciekawa konstrukcja, a jak w środku?
Sztywne mosty i karoseria zrobiona na giętarce do rynien - szczyt techniki. Cały świat robi niezależne, wzmocnione zawieszenie dla takich wozów od 20 lat. Reszta też pewnie z lat 60-tych.
Przecież defilad owych mustangów w chromie ma być tylko 645szt. A generałów mamy ponad dwa razy więcej..
Gdyby ten pojazd przeszedł pozytywnie wszystkie wymagające testy poligonowe i próby państwowe oraz miał możliwość lekkiego dopancerzenia przy wzmocnionej mocy silnika to może mieć spore szanse na zastąpienie wszystkich pozostałych terenówek w armii. Jeśli jakość będzie na wysokim poziomie to logicznie myśląc taki powinien być podstawowy samochód 4×4 w naszych siłach zbrojnych zapewniając wysoką dzielność terenową i dużą niezawodność w trudnych warunkach a nie cywilne delikatne maszyny.
Pierwsze co przykuło mój wzrok to przedni most. Czemu on tak odsłonięty?
Gówno w nowej odsłonie, firma ma tupet, żeby proponować cokolwiek WP.
"Cały świat robi niezależne, wzmocnione zawieszenie dla takich wozów od 20 lat."
To teraz ekspercie poczytaj sobie, które zawieszenie (niezależne czy sztywne mosty) robi lepiej w terenie. Podpowiem Ci jedno hasło, które ułatwi szukanie - wykrzyż.
Sztywne mosty zmniejszają prześwit, nie mówiąc o trakcji w terenie. Spod od Iveco plus paskudne nadwozie polskiego pomysłu to naprawdę nie jest recepta na udany produkt. Wystarczy popatrzeć jak robią tego typu pojazdy w innych krajach, niekoniecznie z przemysłową tradycją.
Jedyną niewątpliwą zaletą pojazdu będzie dostępność części na aliexpress. Jednej wady na pewno nie da się wyeliminować, a mianowicie producent, który innowacje ma tylko w nazwie.
POLSKIE = GOWN**ANE
Jesli ktoś tego nie widzi to ostatnie 300 lat spędził w szopie!
Przetestować porządnie w wojsku, dopracować ewentualne mankamenty a po pozytywnym przejściu państwowych prób zamówić niezwłocznie w kilkuletnim kontrakcie dużą ilość tych pojazdów zastępując kompleksowo wszystkie stare terenówki w całej armii aby przejść do innych ważnych programów modernizacji