Zaloguj
reklama Helikon-Tex
reklama Helikon-Tex

Autobox Honker AH 20.44 przechodzi próby

Prototypowy Autobox Honker AH 20.44 podczas zimowych jazd próbnych. Fot. Autobox.

Spółka Autobox Innovations Sp. z o.o. sp.j. ze Starachowic, jako prawny następca producenta samochodów Honker, prowadzi pracę nad następcą legendarnego pierwowzoru, korzeniami sięgającego jeszcze lat 80. i nieistniejącej już Fabryki Samochodów Rolniczych „Polmo” w Poznaniu.


Nowy pojazd AH 20.44, opracowany od podstaw, przechodzi obecnie intensywne próby fabryczne, w tym w warunkach zimowych. Mają one wyjawić i wyeliminować ewentualne niedoskonałości konstrukcji. Testy będą kontynuowane w kolejnych miesiącach, tak by powstał dopracowany wariant przedprodukcyjny. Zgodnie z aktualnie przyjętym harmonogramem, jego wstępny pokaz dla przedstawicieli Sił Zbrojnych RP ma się odbyć latem, najprawdopodobniej pod koniec sierpnia, z kolei publiczną premierę przewidziano na wrześniowy kielecki MSPO.

Pojazd cechują monolityczne, czterodrzwiowe nadwozie z solidnymi drzwiami, tylna skrzynia ładunkowa i znaczne prześwity, przekładające się na bardzo dobre własności terenowe. Napęd zapewnia silnik wysokoprężny Iveco F1C o mocy 125 kW/170 KM. Autobox we własnym zakresie wykonał ramę, mechaniczne zawieszenie oparte na sprężynach śrubowych i sztywne mosty napędowe. Mosty otrzymały blokady mechanizmów różnicowych, podobnie jak skrzynia rozdzielcza, mająca dwa tryby jazdy: szosa i teren. Przy wszystkich kołach zastosowano hamulce tarczowe.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

12 comments on “Autobox Honker AH 20.44 przechodzi próby”

  1. Powinni dać wojsku dwie sztuki do testów.. oprócz swoich testów.. tak zrobiliby sobie inną markę niż ta po starym honkerze.. PS> mam nadxieję, że oprócz koloru to ta konstrukcja ma jeszcze jakieś cechy bojowe.. np. odporność na pociski z płaszczem stalowym 7,62mm i jakąś odporność przeciwminową.. trochę martwią mnie okna bo wyglądają jak z Plexi.. poza Design OK

  2. Sztywne mosty i karoseria zrobiona na giętarce do rynien - szczyt techniki. Cały świat robi niezależne, wzmocnione zawieszenie dla takich wozów od 20 lat. Reszta też pewnie z lat 60-tych.

  3. Przecież defilad owych mustangów w chromie ma być tylko 645szt. A generałów mamy ponad dwa razy więcej..

  4. Gdyby ten pojazd przeszedł pozytywnie wszystkie wymagające testy poligonowe i próby państwowe oraz miał możliwość lekkiego dopancerzenia przy wzmocnionej mocy silnika to może mieć spore szanse na zastąpienie wszystkich pozostałych terenówek w armii. Jeśli jakość będzie na wysokim poziomie to logicznie myśląc taki powinien być podstawowy samochód 4×4 w naszych siłach zbrojnych zapewniając wysoką dzielność terenową i dużą niezawodność w trudnych warunkach a nie cywilne delikatne maszyny.

  5. "Cały świat robi niezależne, wzmocnione zawieszenie dla takich wozów od 20 lat."

    To teraz ekspercie poczytaj sobie, które zawieszenie (niezależne czy sztywne mosty) robi lepiej w terenie. Podpowiem Ci jedno hasło, które ułatwi szukanie - wykrzyż.

  6. Sztywne mosty zmniejszają prześwit, nie mówiąc o trakcji w terenie. Spod od Iveco plus paskudne nadwozie polskiego pomysłu to naprawdę nie jest recepta na udany produkt. Wystarczy popatrzeć jak robią tego typu pojazdy w innych krajach, niekoniecznie z przemysłową tradycją.

  7. Jedyną niewątpliwą zaletą pojazdu będzie dostępność części na aliexpress. Jednej wady na pewno nie da się wyeliminować, a mianowicie producent, który innowacje ma tylko w nazwie.

  • Reklama Kongsberg

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc