Zaloguj

Embraer KC-390 debiutuje w locie

Embraer promując KC-390 szczególną uwagę zwraca na wysoką prędkość samolotu dzięki użyciu silników odrzutowych i skośnego skrzydła,  skrócony start i lądowanie z lotnisk przygodnych dzięki przystosowanemu do tego podwoziu i silnikom,  bezpieczeństwo i niewielkie obciążenie załogi oraz niski koszt cyklu życiowego.

Embraer promując KC-390 szczególną uwagę zwraca na wysoką prędkość samolotu dzięki użyciu silników odrzutowych i skośnego skrzydła, skrócony start i lądowanie z lotnisk przygodnych dzięki przystosowanemu do tego podwoziu i silnikom, bezpieczeństwo i niewielkie obciążenie załogi oraz niski koszt cyklu życiowego.

Wojskowy samolot transportowy KC-390, największy samolot brazylijskiego Embraera i największy samolot kiedykolwiek zbudowany w Ameryce Południowej, przybył do Paryża aby po raz pierwszy uczestniczyć w pokazach w locie. Rok temu w Farnborough KC-390 stał tylko na ziemi. Dyrektor programu KC-390 Paulo Gastão przedstawił jego obecny stan i najbliższe zamierzenia z nim związane.

Samolot KC-390 pomyślnie przechodzi kolejne etapy prób, poczynając od potwierdzenia własności lotnych i osiągów, a kończąc na potwierdzeniu możliwości transportowych i taktycznych. Do prób przeznaczone są dwa latające prototypy 001 i 002, a także dwa nielatające płatowce 801 i 802. Samolot 801, trzeci zbudowany KC-390, służy do prób wytrzymałościowych i już przeszedł pomyślnie próby z pełnym obciążeniem skrzydła. Czwarty samolot 802 niedługo przystąpi do prób zmęczeniowych.
Samolot sprawdzono w całym zakresie osiągów do prędkości Ma=0,8 i wysokości lotu 11 000 m. W październiku 2015 r. przeprowadzono próby aktywnego układu sterowania w końcowym kształcie z działającymi bocznymi drążkami sterowymi. Próby startu i lądowania przy bocznym wietrze przeprowadzono w Puenta Arenas w Chile i w Rio Gallegos w Argentynie. W kwietniu 2016 r. sprawdzono działanie tylnej rampy i otwieranie drzwi bocznych w locie. W następnym miesiącu po raz pierwszy wypuszczono przewód paliwowy z agregatu przekazywania paliwa w powietrzu Cobham 912E podwieszonego pod skrzydłem, a następnie w lutym 2017 r. KC-390 wykonał pierwszy suchy (to jest, bez faktycznego przetoczenia paliwa) kontakt z myśliwcem F-5M.
W maju 2017 r. zostały ukończone próby certyfikacyjne ładowania podstawowych typów pojazdów przewożonych przez KC-390, w tym pojazdu Chivunk, transporterów opancerzonych Guarani i M113 oraz maszyny pożarniczej AP-2A. Zaledwie kilka dni przed wystawą, 16 czerwca 2017 r., wspólnie z armią brazylijską przeprowadzono powietrzne desantowanie spadochroniarzy oraz ładunków przez tylną rampę. Do czerwca 2017 r. dwa prototypy KC-390 (w Le Bourget wystąpił drugi z nich) wylatały ponad 1000 godzin. Próby trwają nadal i wstępna gotowość operacyjna ma być osiągnięta w najbliższych miesiącach, przed końcem 2017 r., a pełna gotowość rok później.
Program KC-390 przeżył chwile grozy, kiedy w 2015 r. rozpoczął się w Brazylii kryzys finansowy, a potem i polityczny. Rząd przerwał finansowanie tego programu, a KC-390 jest robiony całkowicie na zamówienie Ministerstwa Obrony Brazylii i za jego pieniądze. Po pierwszym locie 2 lutego 2015 r. przez wiele miesięcy samolot stał na ziemi. Dopiero w sierpniu 2015 r. Siły Powietrzne Brazylii podpisały z Embraerem porozumienie regulujące harmonogram spłaty 270 milionów USD długu, jaki do tego czasu narósł za program KC-390; cały program kosztuje 1,8 miliarda USD.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
bookusercrosslistfunnelsort-amount-asc