15 lipca Komenda Portu Wojennego Gdynia poinformowała o otwarciu ofert w postępowaniu przetargowym dotyczącym naprawy armaty automatycznej AK-176M stanowiącej uzbrojenie korwety ORP Kaszub (240).
Powyższe postępowanie, o charakterze otwarty, zostało ogłoszone na początku lipca. Ostatecznie do zamawiającego zgłosił się jeden wykonawca – JT Ship Service. Oferta powyższej firmy ma wartość 474780 PLN brutto i idealnie (co do złotówki) zgadza się z zakładanym przez zamawiającego budżetem. Biorąc pod uwagę fakt, że jedynym kryterium jest cena, należy założyć, że podpisanie umowy to tylko kwestia czasu.
Jak wskazuje upubliczniona dokumentacja, ostatnia naprawa armaty miała miejsce w lipcu 2014 roku. Wskaane niesprawności obejmują niesprawny cylinder hydraulicznego przeładowania (nieszczelność układu), uszkodzony układ optyczny celownika dzienno-nocnego K-221A (brak przejrzystości szkła ochronnego, niesprawny system ogrzewania i czyszczenia). Wykonawca ma zrealizować, na pokładzie okrętu, naprawę bieżącą wraz z naprawą niesprawności zgodnie z technologią oraz dokumentacją producenta (ta ostatnia udostępniona przez użytkownika). Po zakończeniu prac należy zrealizować próby portowe oraz morskie, w tym strzelanie artyleryjskie z użyciem dwunastu nabojów odłamkowo-burzących dostarczonych przez użytkownika. Całość ma sprawdzić poprawność działania armaty.
Obecnie w Marynarce Wojennej zachowały się cztery okręty uzbrojone w armaty automatyczne AK-176M. Poza ORP Kaszub mowa o trójce okrętów rakietowych typu Orkan.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu