Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Amerykanie uzupełniają straty sprzętowe w parku MH-60R Seahawk

Departament Obrony Stanów Zjednoczonych zamówił trzy kolejne wielozadaniowe śmigłowce MH-60R Seahawk, które pozwolą na uzupełnienie strat operacyjnych. Fot. US Navy

29 czerwca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z korporacją Lockheed Martin w sprawie zakupu kolejnej partii wielozadaniowych śmigłowców pokładowych MH-60R Seahawk. Nowe wiropłaty mają uzupełnić starty sprzętowe, które US Navy odniosła w ciągu lat.

Czerwcowa umowa ma wartość 129 mln USD i obejmuje dostawę trzech maszyn. Trafią do zamawiającego do maja 2025 roku – jest to jedna z ostatnich umów dotyczących MH-60R Seahawk dla US Navy. Obecnie Lockheed Martin, chcąc utrzymać w ruchu linię produkcyjną, prowadzi intensywne działania marketingowe poza granicami Stanów Zjednoczonych. W ciągu ostatnich 14 miesięcy udało się w ten sposób zdobyć trzy kontrakty eksportowe, dzięki którym Seahawki trafią do Indii, Grecji i Republiki Korei. W ciągu kolejnych miesięcy bieżącego roku Lockheed Martin może liczyć na kolejne umowy eksportowe.

W przypadku US Navy trzy nowe MH-60R Seahawk zastąpią maszyny utracone w ciągu ostatnich dziesięciu lat: 1 października 2011 roku fabrycznie nowy egzemplarz (realizujący lot dostawczy) odniósł poważne uszkodzenia w czasie awaryjnego lądowania w porcie lotniczym w Jefferson City, 12 grudnia 2012 roku w czasie awaryjnego lądowania doszło do wypadku w bazie North Island. 26 kwietnia 2017 utracono kolejny egzemplarz, który spadł do Oceanu Spokojnego w rejonie wyspy Guam. Dotychczas ostatni MH-60R Seahawk został utracony 19 października 2018 roku, kiedy maszyna należąca do grupy lotniczej lotniskowca USS Ronald Reagan spadła do Morza Filipińskiego.

Co ciekawe, zamówienie nowych śmigłowców w celu zastąpienia utraconych to jeden ze sposobów utrzymania potencjału floty, a także pomoc federalna dla producenta. Straty operacyjne mogą bowiem zostać uzupełnione dzięki zmagazynowaniu dziesięciu MH-60R Seahawk, które są składowane w bazie Davis-Monthan w pobliżu Tuscon.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc