4 stycznia Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o rozstrzygnięciu postępowania przetargowego w sprawie wyboru stoczni, która przeprowadzi naprawę dokową okrętu muzeum niszczyciela ORP Błyskawica. Zwycięstwo przyznano PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Oferta stoczni z Gdyni uzyskała 100% punktów możliwych do zdobycia. Obejmowała ona najniższą cenę - 5,8 mln PLN brutto za zamówienie podstawowe, 1,3 mln PLN brutto w ramach prawa opcji rozszerzającego zakres napraw, a także koszt przebazowania 11 tys. PLN brutto. Ponadto zwycięska oferta obejmuj najdłuższy okres gwarancji na wykonane prace, który wyniesie 36 miesięcy. W pokonanym polu znalazły się Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A. z Gdańska (74,8% punktów) i Stocznia Remontowa „Nauta” S.A. w restrukturyzacji w Gdyni (61,11% punktów).
Spora różnica w punktacji może oznaczać, że żaden z konkurentów nie będzie próbował walki w Krajowej Izbie Odwoławczej. To zaś umożliwi terminowe wykonanie prac i przygotowanie jednostki do kolejnego sezonu wystawienniczego, który powinien rozpocząć się w maju bieżącego roku.
Niszczyciel ORP Błyskawica, zbudowany dla Marynarki Wojennej RP w latach 30. XX wieku w Wielkiej Brytanii, od 1976 r. pełni rolę okrętu muzeum w Gdyni. Ostatni duży remont przeszedł w „Naucie” na przełomie lat 2011-2012, zaś w 2014 r. remont dokowy w tej samej stoczni objął m.in. wymianę elektrod osłony katodowej.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Ważne aby także przede wszystkim PGZ Stocznia Wojenna pozyskała wreszcie kontrakty na nowe jednostki korwety rakietowe np. oparte o dawno zakupioną licencję Meko A-100 oczywiście dostosowane do współczesnych wymagań Marynarki Wojennej. To dopiero będzie impuls rozwojowy zarówno dla tej stoczni jak i dla kilku innych z którymi może współpracować przy budowie i wyposażeniu wielorakich okrętów, których bardzo pilnie potrzebuje nasza MW.
Dobrze, że wreszcie stocznia wojenna zacznie pracować. Remont tego okrętu nie powinien sprawic kłopotów. Może będzie to początek normalnej i korzystnej pracy przy budowie okrętów dla polskiej marynarki wojennej.
@Master oby tylko nie załatwiła go tak jak Orła...