17 czerwca niemiecki Bundestag zatwierdził projekt przeznaczenia środków finansowych na zakup i integrację z samolotami Eurofighter nowych stacji radiolokacyjnych ESCAN, które znacznie rozszerzą możliwości operacyjne maszyn.
Planowana umowa ma objąć zakup 110 sztuk stacji radiolokacyjnych. Wśród atutów inwestycji wymienia się m.in. ułatwienie przyszłej integracji samolotów Eurofighter z maszynami nowej generacji FCAS, które będą opracowywane w kooperacji europejskiej – przede wszystkim z Francją. Obecnie brak informacji, które samoloty przejdą przebudowę - w trzech transzach Berlin zamówił 143 egzemplarzy (33 Tranche 1, 79 Tranche 2 i 31 Tranche 3A). Biorąc pod uwagę fakt, że maszyny I serii mają zostać wycofane z eksploatacji, nowe stacje trafią najprawdopodobniej na samoloty pozostałych partii produkcyjnych.
Według dotychczasowych deklaracji, integracja radarów na samolotach ma rozpocząć się w 2022 roku. Luftwaffe będzie pierwszym użytkownikiem (spośród członków programu Eurofighter) nowych stacji radiolokacyjnych. Częściowo prace zostały bowiem sfinansowane przez klientów eksportowych – Kuwejt oraz Katar, który zamówili swoje Eurofightery ze radarami nowego typu. Według danych producenta, stacja ESCAN pozwoli na zwiększenie zasięgu wykrycia celów, a także rozszerzy przestrzeń, która znajduje się pod obserwacją radaru.
(Łukasz Pacholski) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu