W czasie salonu lotniczego ILA w Berlinie, jednym z ciekawszych śmigłowców prezentowanych przez producentów, był wielozadaniowy pokładowy Leonardo AW159 Wildcat. Obecność maszyny jest związana m.in. z potrzebami Deutsche Marine.
Produkt koncernu Leonardo, obecnie eksploatowany przez Royal Navy (stąd pochodziła prezentowana maszyna), a także Republikę Korei. Dodatkowo dwa egzemplarze zamówiły Filipiny. Nie może dziwić, wykorzystanie berlińskiego salonu do dalszych prac marketingowych związanych choćby z sytuacją w Europie. Deutsche Marine planuje bowiem zakup partii wielozadaniowych śmigłowców, które zastąpiłyby obecnie eksploatowane Westland Sea Lynx. Obok koncernu Leonardo, potencjalnymi oferentami, będą NHIndustries NH90NFH (już wybrany dla Deutsche Marine jako następca Westland Sea King i prezentowany w Berlinie w postaci modelu), a także Sikorsky MH-60R Seahawk (którego brak w Berlinie jest zaskoczeniem).
Obok Niemiec jednym z głównych kierunków jest Republika Korei, która w najbliższych dniach ma ogłosić przetarg na zakup dwunastu śmigłowców, które mają kosztować około 800 mln dolarów. Handicapem dla AW159 może być fakt, że osiem maszyn jest już eksploatowana przez lotnictwo morskie tego kraju, jednak nie można wykluczyć zakupu któregoś z produktów konkurencji.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu