31 lipca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z koncernem Boeing w sprawie kontynuacji programu budowy i dostaw bezzałogowych samolotów tankowania powietrznego MQ-25A Stingray.
Lipcowa umowa o wartości 115 mln USD obejmuje dostawy części zamiennych oraz wyposażenia obsługowego, które ma posłużyć do utrzymania w sprawności technicznej pierwsze seryjne MQ-25A Stingray w czasie pierwszej tury operacyjnej na pokładzie lotniskowca. W momencie podpisania umowy uruchomiono pełne finansowanie, a sam kontrakt obejmuje okres do lipca 2026 roku.
Zgodnie z planami pierwsza tura operacyjna MQ-25A Stingray ma zostać zrealizowana w czasie rejsu lotniskowca USS Theodore Roosevelt (CVN-71). Powyższy okręt był już wykorzystywany do niektórych prób MQ-25A w grudniu 2021 roku.
Przypomnijmy, Departament Obrony Stanów Zjednoczonych uruchomił finansowanie produkcji komponentów przeznaczonych do I partii wstępnej MQ-25A Stingray we wrześniu 2022 roku. Umowa miała wartość 47,5 mln USD i miała być zrealizowana do września 2026 roku. Do tego czasu zaplanowano podpisanie umowy na docelową produkcję partii wstępnej maszyn tego typu. W najbliższych miesiącach spodziewane jest podpisanie umowy na produkcję kolejnych, w ramach II partii wstępnej. Docelowo lotnictwo morskie Stanów Zjednoczonych planuje zamówić około 76 seryjnych MQ-25A, jednak wraz z rozwojem konstrukcji nie jest wykluczone zwiększenie powyższej liczby.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu