12 lipca Federalny Urząd ds. Wyposażenia, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Bundeswehry (BAAINBw) poinformował o podpisaniu przez prezes Annette Lehnigk-Emden międzyrządowej umowy LOA ze Stanami Zjednoczonymi w sprawie zakupu 60 ciężkich śmigłowców transportowych Boeing CH-47F Chinook Block II.
Powyższe wydarzenie było możliwe po zatwierdzeniu projektu i budżetu przez władze ustawodawcze oraz wykonawcze Republiki Federalnej Niemiec. Zgodnie z upublicznioną informacją, nowe wiropłaty mają być dostarczone w latach 2027-2033 i będą zastępować obecnie eksploatowane Sikorsky CH-53G Stallion. Całkowity koszt zamówienia, obejmujący poza śmigłowcami także części zamienne, szkolenie, usługi wsparcia logistycznego, a także urządzenia szkolno-treningowe i przeznaczone do obsługi naziemnej wynosi 6,98 mld EUR. Zamówione przez Berlin śmigłowce będą skonfigurowane jako maszyny ze standardowym zapasem paliwa, a dodatkowo wyposażone w sondy umożliwiające uzupełnianie paliwa w powietrzu z użyciem giętkich przewodów tankujących (wsparciem dla nich mogą być m.in. zamówione w przeszłości, a wkrótce dostarczone trzy egzemplarze Lockheed Martin KC-130J Super Hercules).
Dla programu CH-47F Chinook Block II podpisanie umowy przez Republikę Federalną Niemiec do duży sukces – dotychczas Boeing dysponował zamówieniami na sześć sztuk dla US Army, 14 dla Wielkiej Brytanii oraz 36 egzemplarzy MH-47G Chinook Block II dla amerykańskich sił specjalnych. Na początku lipca koncern podpisał ostatni kontrakt produkcyjny na śmigłowce Block I, które trafią do Hiszpanii (1) oraz Republiki Korei (18). Co należy podkreślić, w Niemczech Boeing pokonał swojego lokalnego konkurenta, korporację Lockheed Martin, która oferowała ciężkie śmigłowce CH-53K King Stallion.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu