13 lipca 4. Regionalna Baza Logistyczna z Wrocławia poinformowała o podpisaniu umowy z Zakładami Mechanicznymi „Bumar-Łabędy” S.A. w sprawie realizacji usługi naprawy urządzeń dźwigowych na wozach zabezpieczenia technicznego WZT-2 oraz WZT-3.
Powyższa umowa została zawarta 6 lipca i ma wartość 2,6 mln PLN z VAT. W jej udzieleniu zastosowano procedurę negocjacji z wybranym oferentem, co jest związane z faktem, że pojazdy wraz z integralnymi urządzeniami dźwigowymi D-35 oraz TD-50 zostały zaprojektowane przez Zakłady Mechaniczne „Bumar-Łabędy” S.A., które posiadają także pełne uprawnienia w zakresie wytwarzania, naprawy oraz modernizacji żurawi. To z kolei jest potwierdzone przez Wojskowy Dozór Techniczny. Nie należy zapominać także o tyk, że ZM „Bumar-Łabędy” S.A. nie udzieliły praw do usług innym podmiotom.
Wozy zabezpieczenia technicznego WZT-2 oraz WZT-3 stanowią trzon pododdziałów wsparcia dla jednostek wyposażonych w pojazdy gąsienicowe (przede wszystkim czołgi oraz armatohaubice). W najbliższych latach można spodziewać się znacznej modernizacji i rozbudowy sprzętowej – w Stanach Zjednoczonych zamówiono partię wozów zabezpieczenia technicznego BAE Systems M88A2 Hercules (wraz z czołgami M1A2SEP(v)3 Abrams). Dodatkowo Agencja Uzbrojenia prowadzi postępowanie przetargowe związane z planowaną modernizacją wozów Bergepanzer 2 oraz zakupu nowych pojazdów, które kryją się pod kryptonimem Kajman.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu