Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Polska Grupa Zbrojeniowa powołała Konsorcjum PGZ-OTTOKAR

Fot. PGZ-OTTOKAR

Polska Grupa Zbrojeniowa powołała Konsorcjum PGZ-OTTOKAR, które odpowiadać będzie za zaprojektowanie, produkcję oraz dostawy niszczycieli czołgów, nowego wyrobu wchodzącego w skład oferty Grupy.

W pierwszej kolejności produkt oferowany będzie Siłom Zbrojnym RP, poszukującym pojazdów tej kategorii w ramach programu pk. OTTOKAR-BRZOZA.

Konsorcjum PGZ-OTTOKAR obejmuje spółki, które, we współpracy z dostawcą pocisku przeciwpancernego oraz prywatnym przemysłem realizować będą prace projektowe, produkcyjne oraz dostawy niszczycieli czołgów.

Wchodzące w skład Konsorcjum PGZ-OTTOKAR przedsiębiorstwa posiadają kompetencje, kadry oraz potencjał do tego by razem współtworzyć nowe, przyszłościowe rozwiązanie w naszej ofercie jakim bez wątpienia są niszczyciele czołgów. Naszym pierwszym docelowym klientem są Wojska Rakietowe i Artyleryjskie, które poszukują rozwiązania tej klasy. Jestem przekonany, że przygotowaliśmy odpowiedź na wymagania, jakie stawiane są przez Siły Zbrojne RP – powiedział Sebastian Chwałek, Prezes Zarządu PGZ S.A.

Konsorcjum PGZ-OTTOKAR składa się z: Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. (lider konsorcjum), HSW S.A., MESKO S.A. i WZE S.A. Huta Stalowa Wola S.A. odpowiada za projekt podwozia przeznaczonego dla rozwiązania poszukiwanego przez Siły Zbrojne RP, jak i integrację całego systemu, MESKO S.A. oraz WZE S.A. to podmioty, które realizować będą integrację i dostawy przeciwpancernych pocisków kierowanych, jak również brać udział w potencjalnym transferze technologii.

Program OTTOKAR-BRZOZA zakłada, pozyskanie przez Siły Zbrojne RP dywizjonowego modułu samobieżnych niszczycieli czołgów na bazie nowoczesnej platformy, która będzie posiadać zdolność do rażenia celów opancerzonych za pomocą przeciwpancernych pocisków kierowanych. W skład modułu, oprócz samych niszczycieli czołgów wchodzą również pojazdy wsparcia oraz dowodzenia.

Źródło: Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. 

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 comments on “Polska Grupa Zbrojeniowa powołała Konsorcjum PGZ-OTTOKAR”

  1. Dlaczego zrezygnowano z polskiego Żubra i wybrano zagraniczny pojazd? Dlaczego zrezygnowano z podwozia gąsienicowego skoro polskie ukształtowanie terenu sprzyja bardziej pojazdom gąsienicowym niż kołowym?

  2. Co do platformy kołowej to zdecydowanie powinna być unifikacja sprzętowa tzn. jeden podstawowy typ pojazdu ciężkiego 4x4 jako opancerzony nośnik pocisków Brimstone a być może także polskiego ppk Moskit-ER, jako pojazd dowodzenia, łączności dla artylerii, jako podstawowy ciężki pojazd terenowy dla wojska w tym sił specjalnych oraz dla innych specjalistycznych zabudów w armii.

  3. Dawid. Zapewne z paru powodów. HSW nie ma mocy produkcyjnych by zrealizować taki projekt, bo trzeba je skierować do produkcji Borsuka. Nie oddadzą też tak lukratywnego programu do WZE, który chciał go zrealizować wykorzystując podwozia BWP1. No i najważniejsza rzecz to kasa. Używając starego podwozia, wyciągnie się połowę kasy z budżetu, jak za niszczyciel na nowym podwoziu, nawet gdy będzie kołowe. Które nie jest w stanie wjechać w teren, bo to nie jest 2t terenówka. Ale kto by się tym przejmował, przecież to nie generałowie ministrowie i prezesi, będą tego używać, i ponosić konsekwencje za decyzje naczalstwa.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc