W ramach sposobów zaspokojenia potrzeb rozważane są dwa pomysły – zakup bezpośredni samolotów klasy MRTT w układzie narodowym (sposób priorytetowy) oraz pozyskanie usług zapewniających powyższe potrzeby. W tym drugim przypadku mowa (choćby) o ponownym dołączeniu do europejskiej inicjatywy, która w obecnym etapie zakłada zakup dwóch samolotów A330MRTT i utworzenie na terytorium Holandii międzynarodowej jednostki.
Podmioty zainteresowane udziałem w badaniu rynkowym mają czas na przesłanie swoich zgłoszeń do 17 marca 2017 roku, po sprawdzeniu i wybraniu Inspektorat Uzbrojenia planuje wystosowanie do wybranych zapytania RFI.
W przypadku narodowego zakupu samolotów klasy MRTT Polska straci możliwość udziału w międzynarodowej jednostce powstającej w Holandii. Według deklaracji Ministerstwa Obrony Narodowej, z zeszłego roku, kwestią sporną były wówczas offset ulokowany na terenie kraju. Wśród podmiotów zainteresowanych dostawą Polsce maszyn MRTT należy wymienić przynajmniej trzy: Airbus Defence & Space (A330MRTT), Boeing (KC-46A Pegasus) oraz Israel Aircraft Industries (KC-767 powstałe poprzez konwersję egzemplarzy używanych z rynku wtórnego).
(ŁP) | Foto: Boeing |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu